Umiem lepiej niż rodzice chodzić pieszo przez ulicę
Dla grupy czterolatków.
Temat: Umiem lepiej niż rodzice chodzić pieszo przez ulicę.
Cele główne:
- rozumienie konieczności przestrzegania zasad ruchu drogowego dla pieszych,
- poznanie w zabawach zasad prawidłowego przechodzenia przez jezdnię, reagowanie na umowne znaki,
- wzbogacenie wiedzy na temat znaków drogowych regulujących ruch uliczny,
- kulturalne i bezpieczne zachowanie się wobec innych uczestników ruchu drogowego (pojazdy),
- rozwijanie spostrzegawczości i sprawności manualnej.
Cele operacyjne:
Dziecko:
- potrafi uważnie słuchać utworów literackich,
- umie wypowiadać się na podany temat,
- wie, co oznaczają kolory sygnalizatora świetlnego,
- zna charakterystyczne cechy znaków drogowych,
- potrafi nazwać figury geometryczne: koło, trójkąt, kwadrat,
- umie liczyć w zakresie liczby 4,
- potrafi rozpoznać swoje imię,
- potrafi poskładać pocięty obrazek w całość,
- zna słowa piosenki,
- rozumie zasady przestrzegania bezpieczeństwa podczas zabaw ruchowych,
- potrafi rytmicznie poruszać się do muzyki,
- potrafi skupić uwagę na zadaniu,
- umie reagować na sygnał dźwiękowy i słowny.
Metody: słowna, muzyczno-ruchowa, plastyczna, praktycznych działań (swobodne udzielanie odpowiedzi na stawiane pytania; dowolny wybór miejsca działania na dywanie; indywidualne tempo pracy; łączenie się w pary według wyboru dzieci).
Pomoce:
- tekst Raz na jezdnię wlazła gapa… (fragment piosenki Uliczne sygnały),
- wiersz Idą dzieci do przedszkola,
- makieta ulicy,
- pacynka,
- sygnalizator świetlny,
- wybrane znaki drogowe,


