Face – scenariusz zajęć z języka angielskiego dla dzieci w wieku przedszkolnym (3–4 lata)
Czas trwania: 30–45 minut
Słownictwo: face, eyes, nose, mouth, ears
Cele ogólne:
Dziecko:
- osłuchuje się z językiem angielskim,
- doskonali rozumienie języka angielskiego,
- rozwija umiejętności manualne,
- rozwija sprawność ruchową,
- kształtuje zmysł obserwacji.
Cele szczegółowe:
Dziecko:
- zna poszczególne słówka określające części twarzy,
- potrafi postępować zgodnie z konkretnymi instrukcjami,
- potrafi bawić się zgodnie z poleceniami,
- potrafi wskazywać poszczególne części twarzy zgodnie ze wskazówkami.
Formy pracy:
- grupowa,
- indywidualna.
Metody:
- metoda naturalna,
- TPR (Total Physical Response).
Pomoce dydaktyczne:
Dla nauczyciela:
- kolorowa karta przedstawiająca twarz,
- kolorowa karta przedstawiająca kontur twarzy (bez oczu, nosa, ust oraz uszu),
- kolorowa karta przedstawiająca: oczy, nos, usta oraz uszy (do wycięcia).
Dla dzieci:
- czarno-biała karta przedstawiająca kontur twarzy (bez oczu, nosa, ust oraz uszu),
- czarno-biała karta przedstawiająca: oczy, nos, usta oraz uszy (do pokolorowania i wycięcia, a następnie wklejenia).
Potrzebne materiały i narzędzia (należy przygotować przed lekcją na stoliczkach):
- kredki,


