Five apples – scenariusz zajęć z języka angielskiego dla dzieci w wieku przedszkolnym
Czas trwania: 30–45 minut
Słownictwo: one, two, three, four, five, red, apple(s), tree, apple tree
Cele ogólne:
Dziecko:
- osłuchuje się z językiem angielskim,
- doskonali rozumienie języka angielskiego,
- rozwija umiejętności manualne,
- rozwija wyobraźnię,
- rozbudza ciekawość i zdolność obserwacji.
Cele szczegółowe:
Dziecko:
- zna liczebniki główne od 1 do 5 oraz poszczególne słówka,
- zna liczbę mnogą słówka apple,
- potrafi postępować zgodnie z poleceniami,
- potrafi wykonać pracę plastyczną według instrukcji,
- potrafi zaśpiewać piosenkę.
Formy pracy:
- grupowa,
- indywidualna.
Metody:
- metoda naturalna,
- TPR (Total Physical Response).
Pomoce dydaktyczne:
- kolorowa karta przedstawiająca jedno czerwone jabłko,
- kolorowa karta przedstawiająca pięć czerwonych jabłek,
- kolorowa karta przedstawiająca drzewo (bez jabłek),
- czarno-biała karta przedstawiająca drzewo (bez jabłek).
Potrzebne materiały i narzędzia (należy przygotować przed lekcją na stoliczkach):
- czerwony papier (lub wycięte już wcześniej jabłka dla najmłodszych dzieci),
- nożyczki,
- klej,
- kredki.
Środki dydaktyczne:
- pomoce dydaktyczne,
- piosenka.
Przebieg zajęć:
Etap pierwszy – wprowadzenie
- Nauczyciel staje pośrodku sali, wita się z dziećmi i zachęca do stworzenia koła na środku: