Long–short – scenariusz zajęć z języka angielskiego dla dzieci w wieku przedszkolnym
Czas trwania: 30–45 minut
Słownictwo: hello, bye, long, short, giraffe, turtle, neck, legs, tail
Cele ogólne:
Dziecko:
- osłuchuje się z językiem angielskim,
- doskonali rozumienie języka angielskiego,
- rozwija umiejętności manualne,
- rozwija sprawność ruchową,
- ćwiczy pamięć i koncentrację,
- kształtuje zmysł obserwacji.
Cele szczegółowe:
Dzieci:
- potrafi się przywitać i pożegnać,
- zna przymiotniki long oraz short,
- zna nazwy dwóch zwierząt,
- zna niektóre części ciała zwierząt,
- potrafi postępować zgodnie z konkretnymi instrukcjami,
- potrafi wykonać zadania na kartach pracy,
- potrafi uczestniczyć w zabawie ruchowej.
Formy pracy:
- grupowa,
- indywidualna.
Metody:
- metoda naturalna,
- TPR (Total Physical Response).
Pomoce dydaktyczne:
Dla nauczyciela:
- kolorowa karta przedstawiająca żyrafę,
- kolorowa karta przedstawiająca żółwia.
Dla dzieci:
- czarno-biała karta z żyrafą bez szyi,
- czarno-biała karta przedstawiająca długą szyję, krótką szyję, długie nogi, krótkie nogi, długi ogon, krótki ogon (poszczególne części ciała żyrafy lub żółwia, rozmieszczone dowolnie na stronie; zadanie polega na połączeniu przeciwieństw w pary),
- czarno-biała karta przedstawiająca żyrafę z wykropkowanymi nogami oraz żółwia z wykropkowanym ogonem.
Potrzebne materiały i narzędzia (należy przygotować przed lekcją na stoliczkach):
- kredki,
- patyczki (dla nauczyciela),
- żółty papier,
- nożyczki,
- klej.
Środki dydaktyczne:
- pomoce dydaktyczne,
- wierszyk,
- zabawa ruchowa.
Przebieg zajęć:
Etap pierwszy – wprowadzenie