Fat pig – scenariusz zajęć z języka angielskiego dla przedszkolaków
Czas trwania: 30 minut
Słownictwo: hello, pig, walk, fat, thin, pink, eyes, mouth, nose, ears, tail, legs oraz czasownik modalny can
Cele ogólne:
Dziecko:
- osłuchuje się z językiem angielskim,
- doskonali rozumienie języka angielskiego,
- rozwija umiejętności manualne,
- rozwija sprawność ruchową,
- kształtuje zmysł obserwacji.
Cele szczegółowe:
Dziecko:
- potrafi się przywitać i pożegnać,
- zna poszczególne słówka,
- potrafi postępować zgodnie z konkretnymi instrukcjami,
- rozumie słówka fat oraz thin i potrafią poprawnie ich używać,
- rozumie zdanie z czasownikiem modalnym can, np. The pig can walk, i potrafią je powtórzyć,
- rozumie pytanie z czasownikiem modalnym can, np. Can the pig walk?
- rozumie różnicę między zdaniami Yes, it can oraz No, it can’t.
Formy pracy:
- grupowa,
- indywidualna.
Metody:
- naturalna,
- TPR (Total Physical Response),
- plastyczna.
Pomoce dydaktyczne:
Dla nauczyciela:
- kolorowa karta przedstawiająca grubą i chudą świnkę (do przecięcia),
- kolorowa karta przedstawiająca idącą świnkę.
Dla dzieci:
- czarno-biała karta przedstawiająca parami chudą i grubą lalkę, chudego i grubego misia, chudą i grubą świnkę oraz chudą i grubą kaczkę (zadanie polega na pokolorowaniu obrazka zgodnie z poleceniem nauczyciela),