I’m scared – scenariusz zajęć z języka angielskiego dla przedszkolaków
Czas trwania: 30 minut
Słownictwo: hello, lion, tiger, crocodile, snake, teeth, big, triangles oraz zdanie I’m scared
Cele ogólne:
Dziecko:
- osłuchuje się z językiem angielskim,
- doskonali rozumienie języka angielskiego,
- rozwija umiejętności manualne,
- rozwija sprawność ruchową,
- kształtuje zmysł obserwacji.
Cele szczegółowe:
Dziecko:
- potrafi się przywitać i pożegnać,
- zna poszczególne słówka,
- postępuje zgodnie z konkretnymi instrukcjami,
- zna nazwy poszczególnych zwierząt i je rozumieją,
- rozumie zdanie I’m scared i potrafi używać go w odpowiednim kontekście,
- rozumie pytanie Are you scared? i potrafi na nie odpowiedzieć.
Formy pracy:
- grupowa,
- indywidualna.
Metody:
- metoda naturalna,
- TPR (Total Physical Response),
- metoda plastyczna.
Pomoce dydaktyczne:
Dla nauczyciela:
- kolorowa karta przedstawiająca lwa, tygrysa, krokodyla i węża (wszystkie zwierzęta z widocznymi zębami),
- kolorowa karta przedstawiająca przestraszoną dziewczynkę.
Dla dzieci:
- czarno-biała karta pracy przedstawiająca kaczkę, świnkę, krowę, owieczkę, konia, lwa, tygrysa, krokodyla i węża (zadanie polega na poprowadzeniu poszczególnych zwierząt na farmę oraz do zoo),
- czarno-biała karta pracy przedstawiająca lwa z otwartą paszczą (czarny środek) i bez zębów (zadanie polega na doklejeniu zębów z białych trójkątów oraz pokolorowaniu obrazka).
Potrzebne materiały i narzędzia


