Zabawy z Panią Jesienią
Grupa wiekowa: sześciolatki
Pora roku: jesień
Temat: „Zabawy z Panią Jesienią”
Cele ogólne:
- utrwalenie znajomości piosenek o tematyce jesiennej, zabawa przy muzyce,
- kształcenie umiejętności rytmizowania tekstu, sylabizowania wyrazów i dokonywania ich analizy słuchowej,
- doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- rozwijanie logicznego myślenia,
- ćwiczenie zdolności całościowego czytania.
Cele operacyjne – dziecko:
- zna piosenki o jesieni, potrafi je zaśpiewać,
- bawi się radośnie przy muzyce,
- rytmizuje tekst,
- dzieli wyrazy na sylaby,
- potrafi odnaleźć rytm piosenki i przedstawić go w różny sposób,
- czyta całościowo wyrazy (w tym przypadku związane z jesienią),
- rozwiązuje zagadki (słowne, prezentowane przez nauczycielkę),
- rysuje w powietrzu ręką, noskiem, nogą „leniwą” ósemkę przy jednoczesnej recytacji wiersza; rysuje ją po śladzie i samodzielnie – w miarę swoich możliwości.
Metody pracy: zadaniowe i zabawowe, aktywizujące każde dziecko do wszechstronnych działań.
Formy pracy: praca z całym zespołem.
Środki dydaktyczne:
- płyta CD „Rymowana gimnastyka dla smyka” (utwór „Lustra”), A. Kornacka, B. Bleja-Sosna, A. Rydzewska-Walichniewicz,
- płyta CD „Piosenki sześciolatka”,
- „Nasza klasa O” („Jesień” oraz „Sąsiadeczko wiewióreczko”),Wydawnictwo MAC Edukacja,
- rekwizyty do zabaw z podziałem na role: opaska z liśćmi dla Pani Jesieni, instrument perkusyjny dla postaci Deszczu, pęk pociętej kolorowej bibuły dla Wichru,
- koszyczek orzechów włoskich,
- tekst rymowanki o owocach,