Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Misja Szkolny Agent, czyli warsztaty z okazji pożegnania najstarszej grupy przedszkolnej

Opracowała: Izabela Czaja-Antoszek, psycholog dziecięcy, pedagog i arteterapeuta, projektuje i realizuje warsztaty ogólnorozwojowe i twórcze dla dzieci oraz spotkania na temat rozwoju dziecka i rodziny dla dorosłych, założycielka stowarzyszenia psychologów i pedagogów oraz zespołu organizującego zajęcia dodatkowe dla dzieci, prowadzi gabinet psychologiczny

 

Wskazówka:

 

Zadania mogą być wykonywane przez dzieci z najstarszej grupy przedszkolnej, przygotowane zaś przez młodsze przedszkolaki (można też zadania podzielić w taki sposób, że ich część wykonują dzieci młodsze, a przygotowują dzieci najstarsze, natomiast pozostałą część wykonują najstarsze przedszkolaki, a przygotowują młodsze). Podział zadań zależy od możliwości przestrzennych sali, w której prowadzone są warsztaty, oraz od planu organizacyjnego placówki.

 

Warto zastanowić się również nad tym, czy w uroczystości będą uczestniczyć rodzice, oraz tak podzielić przygotowanie poszczególnych konkurencji, by w pożegnanie najstarszych przedszkolaków zaangażowane było całe przedszkole.

 

O ile pogoda dopisze, część zadań można przeprowadzić na tarasie lub w ogrodzie przedszkolnym.

 

Czas trwania: 60 minut

 

Cele ogólne:

 

  • budowanie przynależności do grupy przedszkolnej i jednocześnie kształtowanie tożsamości szkolnej,
  • przypomnienie zabaw przedszkolnych,
  • integracja grupy,
  • budowanie pozytywnej atmosfery między poszczególnymi grupami wiekowymi,
  • integracja dzieci młodszych ze starszymi.

 

Cele operacyjne:

 

Dziecko:

  • czuje się częścią grupy przedszkolnej i wie, że wkrótce zostanie uczniem,
  • przypomina sobie, że w przedszkolu wykonuje się prace plastyczne, tańczy, uczestniczy w zabawach ruchowych, odpoczywa,
  • integruje się z rówieśnikami,
  • czuje się swobodnie, bawiąc się z młodszymi dziećmi.

 

Formy pracy:

 

  • indywidualna,