Poznajemy nasze przedszkole
Scenariusz zajęć adaptacyjnych dla dzieci 3-, 4-letnich, 2 tygodnie
Rozmowy połączone z obserwacją "Poznajemy naszą salę", zapoznanie ze sprzętami i zabawkami w sali
Cele:
Dziecko:
- Wie, jak wygląda ich sala, jak nazywa się grupa, do której będzie uczęszczać
- Zna zasady korzystania ze sprzętów przedszkolnych i zabawek
- Utrwala zasadę: "Zawsze po zabawie odkładamy zabawkę na swoje miejsce"
- Potrafi bezpiecznie poruszać się po sali
Zwiedzanie pomieszczeń przedszkolnych (sale, kuchnia, gabinet...)
Cele:
Dziecko:
- Zna rozmieszczenie pomieszczeń w budynku, wie, gdzie jest szatnia, kuchnia, gabinet, sale starszaków i średniaków
- Zna zasady korzystania z łazienki
- Wie, że nie wolno oddalać się ze swojej sali
- Zna panie, które je uczą i potrafi zapamiętać ich imiona
Słuchanie wiersza "Trzylatku" - I. Salach
Cele:
Dziecko:
- Zna miejsca przechowywania własnych rzeczy (sala, szatnia, łazienka)
- Potrafi chwilkę skoncentrować uwagę na wierszyku, który recytuje nauczycielka z udziałem pacynki
Wiersz "Trzylatku"
Mój mały trzylatku
Usiąść z nami w kole.
Pani ci pokaże
Twoje przedszkole.