Z panią jest wesoło
Scenariusz zajęć adaptacyjnych dla trzy- i czterolatków.
Rozmowy z dziećmi przy gazetce tematycznej „Moja pani”
Cele:
Dziecko:
- wie, kto to jest nauczyciel i jaką rolę spełnia w grupie (opieka, troska, pomoc w trudnych sytuacjach),
- ufa swojej pani i potrafi zgłaszać swoje problemy.
Słuchanie wiersza „Nasza pani”
Cele:
Dziecko:
- potrafi podać imiona swoich pań oraz określić, jaka powinna być nauczycielka w przedszkolu: dobra, miła, kochana, troskliwa,
- wie, że pani należy słuchać oraz spełniać jej polecenia.
Najbardziej na świecie kochamy panią
Prawie jak mamę, prawie tak samo.
Gdy mówi bajki, patrzymy na nią,
Gdy prosi o pomoc, nie odmawiamy,
Bo my naszą panią bardzo kochamy.
Teatrzyk kukiełkowy „Niespodzianka dla pani”
Cele:
Dziecko:
- zapoznało się ze sposobem zachowania się wobec pani oraz dowiedziało się, że można pani sprawić w jakiś sposób przyjemność i odwdzięczyć się za trud,
- wie, jak zachowywać się podczas teatrzyku.
Zabawa matematyczna „Układamy kwiatki dla pani”
Cele:
Dziecko:
- poznaje określenia krótkie–długie,
- potrafi praktycznie zastosować je w zabawie, układając kwiatki do wazoników.