Dzień dobry, Przedszkole! – scenariusz zajęć na temat reguł panujących w placówce
Opracowała: Izabela Czaja-Antoszek, psycholog dziecięcy, pedagog, arteterapeuta, animator dramy i technik teatralnych, instruktor metod rozwoju ruchowego dziecka, prowadzi autorskie zajęcia twórcze i ogólnorozwojowe oraz warsztaty z umiejętności wychowawczych, wykładowca internetowych warsztatów dla rodziców, założycielka grupy edukacyjnej Ideownia oraz stowarzyszenia psychologów i pedagogów Eksperto Centrum Specjalistów Rozwoju, prowadzi gabinet psychologiczny Pracownię Psychologiczną Razem
Grupa wiekowa: 3–5-lat
Cele ogólne:
- budowanie poczucia przynależności do grupy przedszkolnej,
- rozumienie zasad i reguł panujących w placówce,
- tworzenie przestrzennej reprezentacji pomieszczeń przedszkolnych,
- utrwalenie wiedzy o oczekiwaniach ze strony nauczyciela i pracowników przedszkola,
- integracja w grupie przedszkolnej,
- zbudowanie zaufania dzieci i rodziców do placówki.
Cele operacyjne:
Dziecko:
- dowiaduje się/przypomina sobie, z jakich pomieszczeń składa się budynek przedszkola i gdzie się one znajdują,
- poznaje/przypomina sobie reguły życia przedszkolnego: co wolno, a czego nie wolno w danym pomieszczeniu,
- wspólnie z innymi dziećmi tworzy plastyczną makietę placówki,
- współpracuje z innymi dziećmi.
Formy pracy:
- indywidualna,
- grupowa.
Metody:
- słowne, plastyczne.
Materiały: