Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

OPUBLIKOWANO: 26 PAŹDZIERNIKA 2018

 

Przygotowanie raportu z ewaluacji wewnętrznej 

 

Opracował: Wojciech Wasielewski, pracownik kuratorium oświaty

 

Podstawa prawna:

 

  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U. z 2017 r. poz. 1658),
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek (Dz.U. z 2017 r. poz. 1611),
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2017 r. poz. 1591),
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 1647).

 

Przed przystąpieniem do raportowania wyników ewaluacji zespół ewaluacyjny powinien dokonać analizy materiału badawczego i sformułować wnioski dotyczące problemu badawczego. Podobnie jak w ewaluacji zewnętrznej ewaluatorzy muszą odnieść się do kryterium sukcesu ustalonego podczas planowania ewaluacji oraz do pytań kluczowych.

 

Proces wnioskowania zachodzi na wszystkich etapach analizy materiału badawczego, wnioski wyciągamy z analizy:

 

  • odpowiedzi respondentów na każde pytanie z osobna,
  • danych zebranych w danym obszarze badania,
  • całości materiału badawczego.