Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Imię i nazwisko nauczyciela: ……………………………………… Data poprzedniej oceny pracy: ………………………....…….. Data aktualnej oceny pracy: ………………………....…….. OCENA PRACY NAUCZYCIELA STAŻYSTY Zgodnie z § 2 ust. 1 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli, zakresu informacji zawartych w karcie oceny pracy, składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego oraz trybu postępowania odwoławczego (Dz.U. z 2018 r. poz. 1133 ze zm.), kryteria oceny pracy nauczyciela stażysty obejmują: Lp. Kryteria określone w Rozporządzeniu Wskaźniki oceny pracy 0–3 pkt 1. Poprawność merytoryczna i metodyczna prowadzonych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych • stosuje metody aktywizujące uczniów, • osiąga wysokie wyniki nauczania, • realizuje podstawę programową wychowania przedszkolnego, • planuje i dokumentuje swoją pracę (zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa) 2. Dbałość o bezpieczne i higieniczne warunki nauki, wychowania i opieki • realizuje zajęcia dla uczniów i rodziców na temat sytuacji wychowawczych, • organizuje zajęcia zgodnie z przepisami BHP , • podejmuje działania uwzględniające bezpieczeństwo dzieci, • przewiduje niebezpieczeństwo i przeciwdziała mu, 3. Znajomość praw dziecka, w tym praw określonych w Konwencji o prawach dziecka przyjętej 20 listopada 1989 r., ich realizacja oraz kierowanie się dobrem ucznia i troską o jego zdrowie z poszanowaniem jego godności osobistej • zna i respektuje prawa dziecka, w tym prawa określone w Konwencji o prawach dziecka, • podejmuje działania zapobiegające wykluczeniu społecznemu, • dba o zdrowie i poszanowanie godności osobistej dziecka, • upowszechnia prawa dziecka w społeczności przedszkolnej 4. Wspieranie każdego ucznia, w tym ucznia niepełnosprawnego, w jego rozwoju oraz tworzenie warunków do aktywnego i pełnego uczestnictwa ucznia w życiu przedszkola oraz środowiska lokalnego • prowadzi obserwację i diagnozę dziecka i grupy, • wspiera dzieci adekwatnie do zdiagnozowanych potrzeb i możliwości (indywidualizacja), • inicjuje i organizuje działania zmierzające do aktywnego uczestnictwa w życiu przedszkola oraz środowiska lokalnego, • inspiruje dzieci do rozwijania swoich zainteresowań i talentów, • współdziała z pracownikami obsługi w celu zapewnienia dzieciom optymalnych warunków rozwoju 5. Kształtowanie u uczniów szacunku do drugiego człowieka, świadomości posiadanych praw oraz postaw obywatelskiej, patriotycznej i prospołecznej, w tym przez własny przykład nauczyciela • prezentuje wysoką kulturę osobistą, • prowadzi zajęcia promujące wartości społeczno-obywatelskie i patriotyczne, • angażuje siebie i dzieci do prospołecznych inicjatyw przedszkolnych oraz sprzyjających kształtowaniu u dzieci świadomości posiadanych praw, • kształtuje postawy dzieci z wykorzystaniem przyjętych w przedszkolu rozwiązań, • uzyskuje pozytywne efekty w pracy wychowawczej 6. Współpraca z innymi nauczycielami • uczestniczy w pracach zespołów nauczycieli w zakresie planowania pracy, realizacji i analizowania efektywności zadań, • współpracuje w realizacji projektów oraz organizacji imprez i uroczystości przedszkolnych, • uczestniczy w rozwiązywaniu pojawiających się problemów, • uczestniczy w zajęciach otwartych prowadzonych przez innych nauczycieli, w tym opiekuna stażu, • uczestniczy w pracach w ramach zespołów zadaniowych, • prowadzi i omawia zajęcia w obecności opiekuna stażu 7. Przestrzega przepisów prawa z zakresu funkcjonowania przedszkola oraz wewnętrznych uregulowań obowiązujących w przedszkolu, w którym nauczyciel jest zatrudniony • stosuje przepisy prawa w pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej, • zna statut przedszkola i odwołuje się do jego zapisów, • przestrzega regulaminu i procedur obowiązujących w przedszkolu, • przestrzega porządku pracy 8. Poszerzanie wiedzy i doskonalenie umiejętności związanych z wykonywaną pracą, w tym w ramach doskonalenia zawodowego • określa swoje mocne i słabe strony na podstawie analizy pracy własnej, • wzbogaca warsztat pracy w ramach doskonalenia zawodowego, • uczestniczy w doskonaleniu zawodowym organizowanym w przedszkolu oraz w szkoleniach zewnętrznych zgodnie z potrzebami przedszkola, • doskonali warsztat pracy z uwzględnieniem samokształcenia 9. Współpraca z rodzicami • informuje rodziców o realizowanych zadaniach wychowawczo-dydaktycznych, • wspiera rodziców w pełnieniu funkcji wychowawczej, • włącza rodziców do wspierania osiągnięć rozwojowych dzieci, • inicjuje spotkania z rodzicami, • pozyskuje rodziców do współpracy Suma uzyskanych punktów: ……. pkt Maksymalna liczba punktów do otrzymania przez nauczyciela: 27 pkt Po zastosowaniu algorytmu, o którym mowa w § 6 ust. 2 Rozporządzenia w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli, zakresu informacji zawartych w karcie oceny pracy, składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego oraz trybu postępowania odwoławczego, nauczyciel otrzymuje ocenę*: wyróżniającą bardzo dobrą dobrą negatywną (*zaznacz ocenę poprzez podkreślenie) UWAGA! Zgodnie z § 6 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli, zakresu informacji zawartych w karcie oceny pracy, składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego oraz trybu postępowania odwoławczego (Dz.U. z 2018 r. poz. 1133 ze zm.), ocenę pracy nauczyciela ustala się po uprzednim ustaleniu poziomu spełniania wszystkich kryteriów oceny pracy określonych dla danego stopnia awansu zawodowego. Nowelizacja Rozporządzenia wprowadziła zasadę, że poziom spełniania każdego kryterium jest oceniany w skali od 0 do 3 punktów. Należy zwrócić uwagę, że załączony materiał stanowi przykładowe formularze oceny, a nie kartę oceny. Przedstawione wskaźniki (nie wymagane zapisami rozporządzenia) stanowić mają pomoc dla dyrektora w ustaleniu poziomu spełnienia przez nauczyciela poszczególnych kryteriów oceny pracy.