Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Plan nadzoru pedagogicznego obowiązujący w .................................... w roku szkolnym 2019/2020 Podstawa prawna: • Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1148), • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U. z 2017 r. poz. 1658). I. Źródła planowania Plan nadzoru pedagogicznego jest opracowany i realizowany z uwzględnieniem wniosków z nadzoru pedagogicznego sprawowanego w poprzednim roku szkolnym oraz podstawowych kierunków realizacji polityki oświatowej państwa. Dodatkowymi wskazówkami przy opracowaniu planu były: 1) koncepcja funkcjonowania i rozwoju przedszkola, 2) wnioski z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez kuratora oświaty za rok szkolny .........., 3) wnioski i skargi wnoszone w roku szkolnym ............, 4) raport z ewaluacji zewnętrznej, 5) wyniki kontroli planowanych i doraźnych prowadzonych przez kuratorium. Wybrane podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2019/2020: 1) wychowanie do wartości przez kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych, 2) rozwijanie kompetencji matematycznych uczniów, 3) rozwijanie kreatywności, przedsiębiorczości i kompetencji cyfrowych uczniów. Wnioski z nadzoru pedagogicznego sprawowanego w poprzednim roku szkolnym: Wniosek z nadzoru pedagogicznego Sposób wykorzystania wniosku II. Ewaluacja wewnętrzna Przedmiot ewaluacji: Cel ewaluacji: Organizacja badań, techniki pozyskiwania informacji/ narzędzia: Osoby odpowiedzialne za przeprowadzenie ewaluacji: 1) 2) 3) Harmonogram ewaluacji Etap ewaluacji Termin Odpowiedzialni Wybór obszarów ewaluacyjnych i określenie założeń ewaluacji: • powołanie przewodniczącego zespołu ewaluacyjnego Opracowanie planu ewaluacji wewnętrznej: • wstępna faza planowania, • przyjęcie planu wraz z ogólnym harmonogramem przez radę pedagogiczną Przygotowanie projektu ewaluacji: • przygotowanie założeń projektowych, • opracowanie szczegółowego harmonogramu działań ewaluacyjnych, zgodnie z założeniami projektowymi, • przyjęcie projektu przez radę pedagogiczną Realizacja działań ewaluacyjnych: • zbieranie danych, prowadzenie badań, gromadzenie i porządkowanie danych Analiza zgromadzonych danych: • pogrupowanie zebranych danych, • analiza jakościowa i ilościowa, • wypracowanie wniosków wynikających z przeprowadzonej analizy Raport: • wstępne przygotowanie raportu przez zespół ewaluacyjny, • przyjęcie założeń raportu przez dyrektora, • ostateczne opracowanie raportu z przeprowadzonej ewaluacji Popularyzacja: • prezentacja raportu radzie pedagogicznej, • prezentacja wybranej części raportu respondentom Wdrożenie działań wynikających z rekomendacji: • przygotowanie konkretnych działań wynikających z rekomendacji ewaluacyjnych, • wdrożenie przyjętych działań, monitorowanie efektów wdrażanych działań III. Kontrola przestrzegania przepisów dotyczących działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej Lp. Tematyka kontroli Nauczyciele objęci kontrolą Termin kontroli Forma kontroli IV. Zakres wspomagania nauczycieli w realizacji ich zadań Planowane działania związane z przeprowadzaniem diagnozy potrzeb nauczycieli: ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… Działania rozwojowe, w tym formy motywowania nauczycieli do doskonalenia zawodowego: ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… Działania rozwojowe – planowane szkolenia i narady: ………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… Lp. Tematyka szkolenia Forma Termin Osoba organizująca V. Plan obserwacji zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych oraz innych zajęć i czynności wynikających z działalności statutowej przedszkola Przedmiot obserwacji: 1) 2) 3) Lp. Imię i nazwisko nauczyciela XI X XI XII I II III IV V VI Uwagi Osobami upoważnionymi do prowadzenia obserwacji zajęć są: 1) 2) 3) VI. Zakres monitorowania pracy przedszkola W roku szkolnym ......../........ monitorowana będzie praca przedszkola w zakresie: 1) 2) 3) Lp. Monitorowany obszar Oddział/nauczyciel Termin Narzędzia