Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Plan nadzoru pedagogicznego obowiązujący w .................................... w roku szkolnym 2019/2020
Podstawa prawna:
• Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1148),
• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U. z 2017 r. poz. 1658).
I. Źródła planowania
Plan nadzoru pedagogicznego jest opracowany i realizowany z uwzględnieniem wniosków z nadzoru pedagogicznego sprawowanego w poprzednim roku szkolnym oraz podstawowych kierunków realizacji polityki oświatowej państwa. Dodatkowymi wskazówkami przy opracowaniu planu były:
1) koncepcja funkcjonowania i rozwoju przedszkola,
2) wnioski z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez kuratora oświaty za rok szkolny ..........,
3) wnioski i skargi wnoszone w roku szkolnym ............,
4) raport z ewaluacji zewnętrznej,
5) wyniki kontroli planowanych i doraźnych prowadzonych przez kuratorium.
Wybrane podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2019/2020:
1) wychowanie do wartości przez kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych,
2) rozwijanie kompetencji matematycznych uczniów,
3) rozwijanie kreatywności, przedsiębiorczości i kompetencji cyfrowych uczniów.
Wnioski z nadzoru pedagogicznego sprawowanego w poprzednim roku szkolnym:
Wniosek z nadzoru pedagogicznego Sposób wykorzystania wniosku
II. Ewaluacja wewnętrzna
Przedmiot ewaluacji:
Cel ewaluacji:
Organizacja badań, techniki pozyskiwania informacji/ narzędzia:
Osoby odpowiedzialne za przeprowadzenie ewaluacji:
1)
2)
3)
Harmonogram ewaluacji
Etap ewaluacji Termin Odpowiedzialni
Wybór obszarów ewaluacyjnych i określenie założeń ewaluacji:
• powołanie przewodniczącego zespołu ewaluacyjnego
Opracowanie planu ewaluacji wewnętrznej:
• wstępna faza planowania,
• przyjęcie planu wraz z ogólnym harmonogramem przez radę pedagogiczną
Przygotowanie projektu ewaluacji:
• przygotowanie założeń projektowych,
• opracowanie szczegółowego harmonogramu działań ewaluacyjnych, zgodnie z założeniami projektowymi,
• przyjęcie projektu przez radę pedagogiczną
Realizacja działań ewaluacyjnych:
• zbieranie danych, prowadzenie badań, gromadzenie i porządkowanie danych
Analiza zgromadzonych danych:
• pogrupowanie zebranych danych,
• analiza jakościowa i ilościowa,
• wypracowanie wniosków wynikających z przeprowadzonej analizy
Raport:
• wstępne przygotowanie raportu przez zespół ewaluacyjny,
• przyjęcie założeń raportu przez dyrektora,
• ostateczne opracowanie raportu z przeprowadzonej ewaluacji
Popularyzacja:
• prezentacja raportu radzie pedagogicznej,
• prezentacja wybranej części raportu respondentom
Wdrożenie działań wynikających z rekomendacji:
• przygotowanie konkretnych działań wynikających z rekomendacji ewaluacyjnych,
• wdrożenie przyjętych działań, monitorowanie efektów wdrażanych działań
III. Kontrola przestrzegania przepisów dotyczących działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej
Lp. Tematyka kontroli Nauczyciele objęci kontrolą Termin kontroli Forma kontroli
IV. Zakres wspomagania nauczycieli w realizacji ich zadań
Planowane działania związane z przeprowadzaniem diagnozy potrzeb nauczycieli: ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Działania rozwojowe, w tym formy motywowania nauczycieli do doskonalenia zawodowego:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Działania rozwojowe – planowane szkolenia i narady: ………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Lp. Tematyka szkolenia Forma Termin Osoba organizująca
V. Plan obserwacji zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych oraz innych zajęć i czynności wynikających z działalności statutowej przedszkola
Przedmiot obserwacji:
1)
2)
3)
Lp. Imię i nazwisko nauczyciela XI X XI XII I II III IV V VI Uwagi
Osobami upoważnionymi do prowadzenia obserwacji zajęć są:
1)
2)
3)
VI. Zakres monitorowania pracy przedszkola
W roku szkolnym ......../........ monitorowana będzie praca przedszkola w zakresie:
1)
2)
3)
Lp. Monitorowany obszar Oddział/nauczyciel Termin Narzędzia