Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Roczny plan pracy Przedszkola ........................................... nr ............ w .................................................. na rok szkolny 2020/2021
(wzór 1)
Roczny plan pracy przedszkola powstał w oparciu o wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2019/2020, wnioski z przeprowadzonej ewaluacji wewnętrznej. Roczny plan pracy uwzględnia również główne kierunki polityki oświatowej państwa określone przez MEN na rok szkolny 2020/2021.
Zawartość planu:
I. Priorytety i podstawowe cele przedszkola na rok szkolny 2020/2021.
II. Diagnoza stanu przedszkola na dzień ................................
III. Realizacja zamierzeń – zakres działań prowadzących do uzyskania spodziewanych efektów.
IV. Spodziewane efekty.
V. Obszary działalności przedszkola – realizacja zamierzeń w roku szkolnym 2020/2021.
VI. Realizacja programu edukacyjnego „Wychowanie do wartości: przedszkolak prezentuje określone postawy, zna i stosuje normy społeczne”.
VII. Kalendarz imprez i uroczystości w roku szkolnym.
VIII. Przydział zadań i zajęć dodatkowych.
IX. Skład zespołów zadaniowych nauczycieli.
X. Plan współpracy z rodzicami.
XI. Wykaz programów wychowania przedszkolnego przyjętych do realizacji.
XII. Terminarz zebrań rady pedagogicznej.
I. Priorytety i podstawowe cele przedszkola na rok szkolny 2020/2021
1. Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno-pedagogicznego wszystkim dzieciom, z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych.
2. Wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość. Bezpieczne i efektywne korzystanie z technologii cyfrowych.
3. Wzmacnianie wychowawczych działań przedszkola. Realizacja innowacyjnego programu „Wychowanie do wartości: przedszkolak prezentuje określone postawy, zna i stosuje normy społeczne”.
II. Diagnoza stanu przedszkola na dzień ..................................
1. Przedszkole wyróżnia atrakcyjna oferta edukacyjna, autorskie programy wspomagają pracę z dziećmi.
2. Przedszkole działa zgodnie z kalendarzem imprez, uroczystości i wycieczek.
3. W przedszkolu panuje dobra atmosfera pracy.
4. Przedszkole jest bezpiecznym miejscem pracy i pobytu dziecka.
5. Nauczyciele mają wysokie kwalifikacje i nadal doskonalą swoje umiejętności.
6. Przedszkole ma sprawnie działającą stronę internetową.
7. W procesach edukacyjnych nauczyciele korzystają z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość.
8. Przedszkole współpracuje ze środowiskiem lokalnym – instytucjami oświatowymi i społecznymi – na rzecz wzajemnego rozwoju.
9. Rodzice są zadowoleni z usług przedszkola.
10. Przedszkole zapewnia dzieciom wsparcie psychologiczno-pedagogiczne, uwzględniające zróżnicowanie potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci w procesie kształcenia.
11. Baza lokalowa przedszkola i jego wyposażenie pozwalają na realizację przyjętych programów. Kąciki zainteresowań i atrakcyjne zabawki zachęcają dzieci do swobodnej, twórczej zabawy. Teren przy przedszkolu sprzyja zabawom na świeżym powietrzu i umożliwia prowadzenie obserwacji przyrodniczych.
III. Realizacja zamierzeń – zakres działań prowadzących do uzyskania spodziewanych efektów
1. Zapewnienie wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno-pedagogicznego wszystkim dzieciom, z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych.
2. Doskonalenie zawodowe nauczycieli w zakresie wykorzystania w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość.
3. Organizacja różnorodnych form współpracy z rodzicami w zakresie realizacji innowacyjnego programu „Wychowanie do wartości: przedszkolak prezentuje określone postawy, zna i stosuje normy społeczne”.
IV. Spodziewane efekty
1. Nauczyciele zapewniają wysoką jakość kształcenia oraz wsparcie psychologiczno-pedagogiczne wszystkim dzieciom, z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych.
2. Nauczyciele rozwijają swoje umiejętności w zakresie wykorzystania w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia na odległość.
3. Nauczyciele wykorzystują technologię informacyjno-komunikacyjną oraz realizują zapisy podstawy programowej w zakresie rozwijania kompetencji cyfrowych dzieci.
4. Organizacja różnorodnych form współpracy z rodzicami sprzyja kształtowaniu postaw i respektowaniu norm społecznych.
5. Nauczyciele wspomagają rodziców w kształtowaniu postaw i respektowaniu norm społecznych, komunikują się z rodzicami za pomocą strony internetowej przedszkola, poczty elektronicznej lub osobiście, poszukują nowatorskich form współpracy.
6. Przedszkole jest postrzegane w lokalnym środowisku jako jednostka oświatowa dobrze przygotowująca do nauki w szkole.
7. Dzieci:
1) otrzymują wsparcie psychologiczno-pedagogiczne uwzględniające zróżnicowanie ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych,
2) prezentują pożądane postawy społeczno-moralne (np. samodzielność, rzetelność, samokontrolę, opiekuńczość, empatię, odróżnianie dobra od zła, zainteresowanie otoczeniem społecznym) i respektują normy społeczne,
3) wiedzą, jak bezpiecznie korzystać z podstawowych narzędzi i zasobów cyfrowych, uczestniczą w zajęciach prowadzonych za pomocą metod kształcenia na odległość.
V. Obszary działalności przedszkola – realizacja zamierzeń w roku szkolnym 2020/2021
Efekty kształcenia i wychowania
Cel główny: Przedszkole zapewnia wysoką jakość kształcenia oraz wsparcie psychologiczno-pedagogiczne wszystkim dzieciom, z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych.
Sposób realizacji zadań Terminy realizacji i wymagane dokumenty Osoby odpowiedzialne za realizację
Nauczyciele zapewniają wysoką jakość kształcenia oraz organizują wsparcie psychologiczno-pedagogiczne wszystkim dzieciom, z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych poprzez:
1) przeprowadzenie diagnozy możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci, rozpoznawanie zainteresowań i uzdolnień dzieci,
2) stosowanie różnorodnych metod i form pracy jako inspiracji do podejmowania aktywności dzieci,
3) przygotowanie wielu różnych propozycji dla dzieci pod kątem znajomości potrzeb konkretnych wychowanków w grupie,
4) analizę przydatności metod, które stosują nauczyciele,
5) indywidualizację w edukacji (uwzględnienie w systemie wychowawczo-dydaktycznym różnic w rozwoju poszczególnych dzieci) – dostosowanie treści, metod i organizacji działań pedagogicznych do różnic rozwojowych Wrzesień/październik 2020:
1) obserwacje rozwoju dzieci, wstępna diagnoza.
Cały rok szkolny:
1) arkusz do diagnozy potrzeb rozwojowych i uzdolnień dzieci,
2) raport zespołu ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
3) opracowanie scenariuszy zajęć (różnych propozycji dla dzieci pod kątem znajomości potrzeb konkretnych wychowanków w grupie),
4) analiza stosowanych metod – sprawozdania półroczne i roczne nauczycieli,
5) analiza stosowanych metod i form pracy – arkusz analizy potrzeb nauczycieli,
6) arkusz wywiadu z nauczycielami,
7) indywidualizacja w edukacji – szkolenie rady pedagogicznej Dyrektor przedszkola, nauczyciele
Organizowanie zajęć rozwijających uzdolnienia Cały rok szkolny:
1) dzienniki zajęć i zajęć dodatkowych, plany pracy z dzieckiem
Cel główny: Kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych
Sposób realizacji zadań Terminy realizacji i wymagane dokumenty Osoby odpowiedzialne za realizację
Organizowanie procesu edukacyjnego umożliwiającego kształtowanie postaw i respektowanie norm społecznych:
1) budowanie systemu wartości u dzieci, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe:
a) stosowanie różnorodnych metod i form pracy jako inspiracji do podejmowania działań,
b) rozwijanie czynnej postawy dzieci w stosunku do zjawisk o charakterze społeczno-moralnym – umożliwienie dzieciom wyrażania emocji w sposób werbalny i niewerbalny,
c) uczenie dzieci radzenia sobie z emocjami, stresem, napięciem, lękiem poprzez działanie kształtujące odporność emocjonalną,
d) motywowanie do budowana poczucia własnej wartości, przeżywania sukcesu i znoszenia porażki,
e) stworzenie grupowego systemu norm i zasad regulującego życie w społeczności przedszkolnej,
f) wprowadzenie symboli przedstawiających różne pozytywne zachowania ludzkie,
g) udział dzieci w wybranych konkursach, wystawach i teatrzykach organizowanych na terenie przedszkola i poza nim,
h) opracowanie bibliografii prac poruszających tematykę wychowania do wartości i kształtowania u dzieci postaw oraz norm społecznych,
i) wystawa prac dziecięcych dotycząca kodeksu postępowania przedszkolaka,
j) zorganizowanie przedstawienia (teatr nauczycielek) tematycznie związanego z normami społecznymi;
2) kształtowanie postaw i wyrabianie społecznie akceptowanych norm poprzez naśladownictwo i działanie:
a) przekazywanie wychowankom wartości kulturowych, wzorców zachowań, przykładów postępowania, czynów, wskazań słownych,
b) realizacja innowacyjnego programu „Wychowanie do wartości: przedszkolak prezentuje określone postawy, zna i stosuje normy społeczne”,
c) wprowadzenie dzieci w kulturę własnego narodu i społeczeństwa, kulturę mowy ojczystej i języka ojczystego,
d) rozwijanie poczucia odpowiedzialności poprzez samodzielne, dokładne i rzetelne wywiązywanie się z podejmowanych zadań, wyrażanie szacunku do innych, sprawiedliwe postępowanie Cały rok szkolny
Analiza dokumentacji nauczycieli:
1) różnorodność zajęć inspirujących dzieci do podejmowania działań i orientowania się w tym, co jest dobre, a co złe,
2) rozwijanie aktywność dzieci w zakresie poznawania i rozumienia systemu wartości,
3) arkusz do analizy dokumentacji,
4) dokumentacja zajęć z dziećmi – plany pracy z dzieckiem, scenariusze zajęć, programy autorskie,
5) analiza stosowanych metod pracy z dziećmi w zakresie kształtowania postaw i respektowania norm społecznych – arkusz wywiadu z nauczycielem,
6) analiza dostępnych środków dydaktycznych, stosowanych w kształtowaniu postaw.
Opracowanie scenariuszy zajęć – cały rok szkolny.
Realizacja programu „Analiza przeprowadzonej obserwacji i diagnozy” Dyrektor przedszkola, nauczyciele grup
Cel główny: Realizacja działań na rzecz rozwijania u dzieci umiejętności wykorzystywania w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz uczestniczenia w zajęciach prowadzonych za pomocą metod kształcenia na odległość
Sposób realizacji zadań Terminy realizacji i wymagane dokumenty Osoby odpowiedzialne za realizację
Realizacja działań na rzecz rozwijania u dzieci umiejętności wykorzystania w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych oraz uczestniczenia w zajęciach prowadzonych za pomocą metod kształcenia na odległość:
1) organizowanie zajęć rozwijających u dzieci umiejętności posługiwania się narzędziami i zasobami technologii komputerowej oraz sprzętu komputerowego, np. zabawy ortofoniczne, zabawy słowne, teatralne, grafomotoryczne,
2) stwarzanie dzieciom warunków do nabywania wiedzy i umiejętności potrzebnych do rozwiązywania problemów z wykorzystaniem metod informatycznych: korzystanie z aplikacji w celu wyszukiwania informacji, korzystanie z różnych urządzeń do tworzenia tekstów, obrazów (wykorzystanie na zajęciach tablicy multimedialnej, aplikacji, np. Padlet, Kahoot, PisuPisu),
3) zorganizowanie w salach kącików informatycznych,
4) udział dzieci w konkursach rozwijających aktywność twórczą, organizowanych na terenie przedszkola i poza nim,
5) eksponowanie prac dzieci na terenie przedszkola i poza nim,
6) rozbudzanie aktywności poznawczej dzieci poprzez rozwijanie zainteresowań narzędziami informatycznymi Październik 2020–czerwiec 2021:
1) scenariusze zajęć nauczycieli,
2) scenariusze zajęć, ulotki, broszury dla rodziców dotyczące rozwijania umiejętności dzieci w posługiwaniu się narzędziami i zasobami cyfrowymi,
3) analiza treści programowych w zakresie rozwijania u dzieci umiejętności posługiwania się narzędziami i zasobami technologii komputerowej oraz sprzętu komputerowego,
4) analiza środków dydaktycznych niezbędnych w realizacji zadań związanych z rozwijaniem u dzieci umiejętności posługiwania się narzędziami i zasobami technologii komputerowej oraz sprzętu komputerowego Dyrektor przedszkola, nauczyciele
VI. Realizacja programu edukacyjnego „Wychowanie do wartości: przedszkolak prezentuje określone postawy, zna i stosuje normy społeczne”
Nazwa podejmowanych zadań i sposób ich realizacji Terminy realizacji i wymagane dokumenty Osoby odpowiedzialne za realizację
Wdrażanie programu „Wychowanie do wartości: przedszkolak prezentuje określone postawy, zna i stosuje normy społeczne”, który jest realizowany we współpracy z rodzicami:
1) wykorzystanie utworów literackich, piosenek, obrazów do poznawania różnych postaw i norm społecznych – dostarczanie dzieciom odpowiednich doświadczeń oraz kierowanie ich spostrzeżeniami i myśleniem w czasie analizy różnorodnych sytuacji społecznych przedstawionych w tekście literackim,
2) kształtowanie postaw: szacunku, serdeczności, uśmiechu, mówienia dobrych słów i niesienia bezinteresownej pomocy innym,
3) dostarczanie wzorów postępowania ludzi szlachetnych, pracowitych, odważnych, uczciwych, tolerancyjnych, szanujących odmienne opinie, przeciwstawiających się egoizmowi, ludzi z poczuciem odpowiedzialności,
4) kształtowanie umiejętności nazywania emocji i myśli, określenia nazw postaw prospołecznych,
5) podejmowanie dyskusji, ocenianie moralne, ustosunkowywanie się do sytuacji i postaw społecznych,
6) otaczanie opieką potrzebujących, udział w akcjach charytatywnych , działaniach na rzecz innych,
7) opracowanie zestawu narzędzi do badania potrzeb i oczekiwań rodziców i nauczycieli (opinie, ankiety) w zakresie kształtowania postaw,
8) analiza uzyskanych wyników, ewaluacja i opracowanie wniosków,
9) uwzględnienie uwag i wniosków do modyfikacji dokumentów 1. Poznanie programu innowacyjnego – spotkanie rady pedagogicznej.
2. Poinformowanie rodziców o prowadzonej innowacji w postaci broszurki informacyjnej.
3. Ewaluacja innowacji.
4. Zorganizowanie Dnia Życzliwości w przedszkolu (żółty dzień).
5. Inscenizacja oparta na literaturze dziecięcej – prezentowanie postaw i stosowanie norm społecznych (np. „O ciepłym i puchatym”) – wybrana grupa.
6. Zorganizowanie przedszkolnej tablicy życzliwości – umieszczenie na niej miłych, dobrych i pozytywnych życzeń dla innych.
7. Grupowe banery z okazji Dnia Życzliwości – wystawa.
8. Zorganizowanie elektronicznej poczty życzliwości – wysyłanie kartek z pozdrowieniami, serdecznymi życzeniami dla kolegów, koleżanek, pracowników przedszkola i rodziców za pomocą TIK.
9. Wybory najżyczliwszej osoby należącej do społeczności przedszkolnej Nauczyciele grup
VII. Kalendarz imprez i uroczystości w roku szkolnym 2020/2021
Lp. Nazwa imprezy/uroczystości Termin realizacji Uwagi
1. Światowy dzień uśmiechu 2 października
2. Przedszkolny Dzień Życzliwości 21 listopada
3. Mikołajki Grudzień
4. Świąteczne spotkanie z rodzicami Grudzień
5. Bal karnawałowy Styczeń
6. Dzień Babci i Dzień Dziadka Styczeń
7. Konkurs Luty
8. Powitanie wiosny Marzec
9. Wielkanoc – śniadanie wielkanocne Kwiecień
10. Światowy Dzień Ziemi Kwiecień
11. Dzień Przedszkolaka Maj
12. Dzień Dziecka – festyn rodzinny Czerwiec
VIII. Przydział zadań i zajęć dodatkowych z dziećmi
Lp. Zadanie Nazwisko i imię nauczyciela
1. Aktualizacja strony internetowej przedszkola
2. Dokumentacja – losy absolwentów
3. Prowadzenie kroniki przedszkolnej
4. Wydawanie biuletynu przedszkola – kwartalnika dla rodziców i środowiska lokalnego
5. Dekoracja holu
6. Informacje, ogłoszenia dla rodziców
7. Sprzęt sportowo-rekreacyjny
8. Protokoły rady pedagogicznej
Zajęcia dodatkowe Imię i nazwisko nauczyciela Termin realizacji zajęć
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
Kluby zainteresowań dzieci: plastyczny, taneczny
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna Imię i nazwisko nauczyciela Termin realizacji zajęć
Zajęcia dla dzieci uzdolnionych
Terapia pedagogiczna
Terapia logopedyczna
IX. Zespoły zadaniowe nauczycieli
Lp. Nazwa zespołu Skład zespołu Planowany zakres zadań i terminy ich realizacji
1. Ds. wychowania
2. Ds. ewaluacji wewnętrznej
3. Ds. promocji przedszkola w środowisku
4. Ds. modyfikacji regulaminów i procedur
X. Plan współpracy z rodzicami
Zadania Sposoby realizacji Termin i osoby odpowiedzialne
1. Organizacja zebrania z rodzicami na początku roku szkolnego.
2. Powołanie trójek grupowych oraz rady rodziców przedszkola.
3. Ustalenie zakresu współpracy.
4. Zapoznanie z terminarzem spotkań ogólnych i grupowych 1. Zawarcie kontraktu wzajemnych oczekiwań.
2. Kwestionariusz współpracy z rodzicami.
3. Zapoznanie ze statutem przedszkola.
4. Procedury bezpieczeństwa pobytu dziecka w przedszkolu.
5. Umowa z rodzicami dotycząca korzystania z wychowania przedszkolnego.
6. Bieżące informowanie rodziców o kierunkach pracy przedszkola i zamierzeniach wychowawczo-dydaktycznych Wrzesień – dyrektor, nauczyciele grup
Integracja między nauczycielami a rodzicami – realizacja zadań 1. Zapoznanie rodziców z podstawą programową – omówienie poszczególnych obszarów edukacyjnych.
2. Udostępnienie wykazu programów wychowania przedszkolnego zatwierdzonych do realizacji w roku szkolnym 2020/2021.
3. Praca indywidualna i zespołowa z dziećmi wymagającymi wsparcia – omówienie założeń prowadzonej pracy indywidualnej i grupowej – wyrównawczej.
4. Dzień informacji dla rodziców – według potrzeb, w wyznaczonym terminie.
5. Organizacja zajęć otwartych i warsztatów w grupach wiekowych – informowanie i zapraszanie rodziców.
6. Udział rodziców w wycieczkach.
7. Pomoc rodziców w organizowaniu imprez i uroczystości.
8. Włączanie rodziców do udziału w konkursach organizowanych dla dzieci i rodziców.
9. Informacja o gotowości do nauki w szkole (indywidualne rozmowy z rodzicami dzieci).
10. Prezentacja ważnych informacji na tablicy dla rodziców.
11. Włączanie rodziców w bogacenie bazy materialnej grupy/przedszkola przez dostarczanie potrzebnych do zajęć materiałów, przyborów, okresowe wzbogacanie kącika przyrody Cały rok szkolny – nauczyciele, rodzice
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla rodziców i nauczycieli 1. Omówienie założeń pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej rodzicom i nauczycielom w przedszkolu.
2. Analiza potrzeb w zakresie udzielania wsparcia rodzicom.
3. Sposoby informowania rodziców o postępach dziecka.
4. Opracowanie referatów na spotkania z rodzicami, dotyczących specyficznych problemów dzieci (według potrzeb rodziców i nauczycieli).
5. Wspólne konsultacje, przekazywanie informacji o postępach dzieci nauczycielom i rodzicom Cały rok szkolny – nauczyciele grup, nauczyciele specjaliści
XI. Wykaz programów wychowania przedszkolnego przyjętych do realizacji
1) .............................................................................................................................................................................................................................
2) .............................................................................................................................................................................................................................
XII. Terminarz spotkań rady pedagogicznej
Lp. Termin Rodzaj posiedzenia rady
pedagogicznej Tematyka Uwagi
1. Sierpień Organizacyjne Porządek zebrania:
1. Otwarcie zebrania i powitanie zebranych.
2. Przedstawienie porządku zebrania i jego zatwierdzenie.
3. Odczytanie i zatwierdzenie protokołu z ostatniej rady pedagogicznej z dnia ...................................
4. Przedstawienie zmian w prawie oświatowym i zarządzeń gminnych.
5. Przypomnienie podstawy programowej wychowania przedszkolnego – omówienie sposobu jej realizacji.
6. Zatwierdzenie rocznego planu pracy na nowy rok szkolny.
7. Przedstawienie aneksu do arkusza organizacji pracy – projektu tygodniowej organizacji pracy nauczycieli.
8. Opinia rady pedagogicznej w sprawie tygodniowego rozkładu zajęć.
9. Przydział czynności dodatkowych wykonywanych w ramach wynagrodzenia – opinia rady pedagogicznej.
10. Organizacja wewnętrznego doskonalenia zawodowego nauczycieli.
11. Przegląd pomieszczeń i ogrodu przedszkolnego – stopień przygotowania do rozpoczęcia roku szkolnego.
12. Sprawy bieżące.
13. Wnioski i uchwały
2. Wrzesień Organizacyjne Porządek zebrania:
1. Otwarcie zebrania i powitanie zebranych.
2. Przedstawienie porządku zebrania i jego zatwierdzenie.
3. Odczytanie i zatwierdzenie protokołu z ostatniej rady pedagogicznej z dnia .........................................
4. Analiza realizacji wniosków z poprzedniej rady pedagogicznej.
5. Przedstawienie i przyjęcie do realizacji planu nadzoru pedagogicznego wraz z załącznikami (planowana ewaluacja i kontrole, harmonogram obserwacji zajęć wraz z obowiązującą dokumentacją, organizacja wspomagania nauczycieli, procedury przeprowadzania obserwacji).
6. Prezentacja zmian w statucie przedszkola zgodnie z zapisami Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 910).
7. Przedstawienie regulaminu oceny pracy nauczycieli.
8. Przypomnienie zasad regulaminu pracy rady pedagogicznej.
9. Aktualizacja i przypomnienie procedur awansu zawodowego nauczycieli.
10. Zapoznanie z treścią regulaminu prowadzenia dokumentacji pedagogicznej.
11. Sprawy bieżące.
12. Wnioski i uchwały
3. Listopad Szkolenie Porządek zebrania:
1. Otwarcie zebrania i powitanie zebranych.
2. Przedstawienie porządku zebrania i jego zatwierdzenie.
3. Odczytanie i zatwierdzenie protokołu z ostatniej rady pedagogicznej z dnia ...................................................
4. Szkolenie rady pedagogicznej.
5. Sprawy bieżące – przedstawienie założeń planu finansowego przedszkola na kolejny rok budżetowy – opinia.
6. Wnioski i uchwały
4. Styczeń/luty Podsumowująca analityczno-kontrolna Porządek zebrania:
1. Otwarcie zebrania i powitanie zebranych.
2. Przedstawienie porządku zebrania i jego zatwierdzenie.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniego zebrania.
4. Analiza realizacji wniosków z poprzedniej rady pedagogicznej.
5. Arkusz autoewaluacji pracy nauczyciela w I półroczu roku szkolnego 20......./20.......
6. Przedstawienie raportu zespołu ewaluacyjnego za I półrocze działalności wychowawczo-dydaktycznej w przedszkolu.
7. Informacje dyrektora o nadzorze pedagogicznym sprawowanym w I półroczu.
8. Wnioski i kierunki zadań na II półrocze.
9. Wyniki pracy indywidualnej – wspierającej rozwój, prowadzonej w I półroczu (zajęcia wyrównawcze, zajęcia z dzieckiem zdolnym).
10. Wyniki prowadzonej pomocy psychologiczno-pedagogicznej (logopedia, terapia pedagogiczna).
11. Wyniki obserwacji rozwoju dziecka.
12. Sprawy bieżące.
13. Wnioski i uchwały
5. Czerwiec–sierpień Podsumowująca Porządek zebrania:
1. Otwarcie zebrania i powitanie zebranych.
2. Przedstawienie porządku zebrania i jego zatwierdzenie.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
4. Raport ewaluacji wewnętrznej za rok szkolny – przedstawienie przez zespoły ds. ewaluacji.
5. Analiza pracy nauczycieli w II półroczu – sprawozdania.
6. Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego dyrektora: ocena stopnia wykonania zadań wynikających z planu rocznego, informacja o wynikach z nadzoru pedagogicznego, zatwierdzenie wniosków do pracy na kolejny rok szkolny.
7. Sprawy bieżące.
8. Wnioski i uchwały
Roczny plan pracy wychowawczo-dydaktycznej przedszkola zatwierdzony uchwałą rady pedagogicznej nr ........ z dnia .........................................
Członkowie rady pedagogicznej: