OPUBLIKOWANO: 20 LIPCA 2018
Regulamin oceny pracy nauczycieli poradni psychologiczno-pedagogicznej
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta nauczyciela (t.j. Dz.U z 2018 r. poz. 967),
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli, zakresu informacji zawartych w karcie oceny pracy, składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego oraz trybu postępowania odwoławczego (Dz.U. z 2018 r. poz. 1133).
Zgodnie z art 6a ust.14 Ustawy Karta nauczyciela dyrektor poradni ustala regulamin oceny pracy nauczycieli, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej oraz zakładowych organizacji związkowych. Zgodnie z Rozporządzeniem w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli, zakresu informacji zawartych w karcie oceny pracy, składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego oraz trybu postępowania odwoławczego zarówno nauczyciele z długim stażem pracy, jak i rozpoczynający pracę podlegają tym samym zasadom oceniania, co w praktyce oznacza konieczność wystawienia oceny pracy co trzy lata. Regulamin powinien zawierać wszystkie procedury związane z ocenianiem nauczycieli. Należy go opracować do końca sierpnia 2018 r., a wcześniej przekazać do zaopiniowania związkom zawodowym.
W Rozporządzeniu zostały ustalone kryteria dla poszczególnych stopni awansu zawodowego nauczycieli. Zadaniem dyrektora jest opracowanie wskaźników do poszczególnych kryteriów oceny pracy nauczycieli. Jednym z kryteriów oceny dla wszystkich stopni awansu zawodowego jest poprawność merytoryczna i metodyczna prowadzonych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych. Dla nauczyciela poradni ważnymi wskaźnikami mogą być np.:
- realizacja zadań i celów poradni, zgodnie z jej planem pracy,


