Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

 

 

Facebook, Instagram, Twitter… przedszkole w mediach społecznościowych

 

Opracował: Maciej Mazurek, odpowiada za rekrutację i branding klientów Bee Talents, specjalizuje się w cyfrowych formach promocji i kreacji wizerunku takich jak: social media marketing czy employer branding. Najbliżej mu jest do branży technologicznej, ale pracował już z klientami z wielu różnych branż, zarówno w Polsce, jak i za granicą.

 

Jeśli nie ma Cię na Facebooku, to nie istniejesz – czy to nowoczesne przekonanie dotyczy także placówek przedszkolnych? A co z innymi mediami społecznościowymi? Czy warto promować w nich swoje przedszkole?

 

Facebook stał się już na tyle popularnym portalem, że dla niektórych instytucji czy przedsiębiorstw stanowi alternatywę strony internetowej. Nie jest to jednak idealne rozwiązanie dla placówki oświatowej, której klienci wymagają pewnej renomy i stabilności, a nie wyłącznie nie-formalnej komunikacji, którą można z powodzeniem pro-wadzić za pośrednictwem kanałów społecznościowych. Z drugiej strony nie sposób Facebooka pominąć i zrezygnować z niego, nawet jeśli odpowiadamy za promocję placówki z długą historią i bardzo dobrą reputacją. Pominięcie tak istotnego kanału byłoby przedłożeniem brandu firmy nad wymagania rynku, a to w żadnym przypadku nie jest dobrym wyborem. Facebook już dawno przestał być nowinką przeznaczoną dla młodego pokolenia, a stał się kanałem komunikacyjnym, który wygrał z forami internetowymi i grupami chatowymi, obecnie zaś dorównuje popularnym portalom (takim jak wp.pl czy onet.pl) jako nośnik informacji i wymiany wiedzy.

 

Zakładanie profilu

 

Jedną z głównych zalet Facebooka jest jego prostota i wyjście naprzeciw oczekiwaniom użytkownika. Widać to nie tylko przy codziennym przeglądaniu walla, ale także wtedy, gdy chcemy założyć fanpage. Najłatwiejszym rozwiązaniem jest skorzystanie z menu w prawym górnym rogu ekranu i wybranie opcji „utwórz stronę”. Facebook poprowadzi nas przez bardzo krótką konfigurację, w której będziemy poproszeni o wpisanie kilku najważniej-szych informacji o placówce. Należy dobrze przemyśleć, jakie informacje tam zamieścimy, ponieważ będą jednymi z najczęściej czytanych przez osoby odwiedzające nasz profil. Po przejściu całego procesu klikamy „utwórz stronę” i mamy gotowy profil. Warto już na początku do-dać zdjęcie w tle i zdjęcie profilowe – bez tego profil będzie wyglądał bardzo nieprofesjonalnie. Wymiary takich zdjęć wynoszą: 828 na 315 pikseli dla zdjęcia w tle oraz 180 na 180 pikseli dla zdjęcia profilowego. Pozostałe wymiary można znaleźć na stronie: www.facebook.com/Pa-gesSizesDimensions.