OPUBLIKOWANO: 23 LUTEGO 2018
Dwujęzyczność. Atut czy przeszkoda? Część 3
Dzieci dwujęzyczne coraz częściej goszczą w polskich szkołach i przedszkolach. Czy funkcjonują tak samo jak ich rówieśnicy? Czy dwujęzyczność jest w życiu dziecka atutem czy przeszkodą? Zapraszamy do lektury trzeciej i ostatniej części artykułu.
Dziecko dwujęzyczne a współpraca z rodziną
Dla nauczyciela współpraca z rodziną dwujęzycznego dziecka jest fundamentalna. Oto kilka rad, jak stworzyć dobrą relację z rodzicami:
- Przede wszystkim warto zorganizować spotkanie z rodziną. Można wówczas porozmawiać na temat potrzeb, obaw oraz ustalić sposób komunikowania się rodziców z nauczycielem (e-mail, zeszyt itd.).
- Należy starać się zbudować relację zaufania z rodzicami i nie osądzać ich postaw oraz zachowań, bo mogą być one rezultatem innych przyzwyczajeń i doświadczeń kulturowych.
- Trzeba zachęcać rodziców do nauki języka polskiego (jeśli jeszcze go nie znają wystarczająco). Pomoże to ich dziecku czuć się bezpiecznie w nowym kraju.
- Warto również waloryzować bogactwo kulturowe, którym rodzina może dzielić się z innymi, zapraszać rodziców do organizacji wydarzeń szkolnych/przedszkolnych.


