OPUBLIKOWANO: 19 STYCZNIA 2018
Aktywność pracownika w internecie a wizerunek i dobre imię pracodawcy
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 108),
W dobie powszechnego dostępu do internetu niejednokrotnie dochodzi do zacierania się granic pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym. Z tego powodu wielu pracodawców chciałoby mieć wpływ na zachowanie pracownika w internecie, w tym także po godzinach pracy, zwłaszcza jeśli profil działalności pracodawcy czy charakter wykonywanych przez podwładnego obowiązków powoduje, że jego ewentualna aktywność w sieci może negatywnie wpłynąć na wizerunek pracodawcy oraz grozić naruszeniem jego dobrego imienia bądź renomy.
W powyższym zakresie należy co do zasady dopuścić możliwość ustalenia przez pracodawcę pewnego zbioru wytycznych dla pracowników, wskazujących na aprobowany przez pracodawcę sposób korzystania przez podwładnych z portali społecznościowych, prowadzenia prywatnych blogów czy udzielania się na różnego rodzaju forach internetowych. Wytyczne te mogą zostać wprowadzone jako załącznik do regulaminu pracy, z którym pracodawca ma obowiązek zapoznać każdego pracownika.


