Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Procedura podsumowania nadzoru pedagogicznego § 1 Dyrektor przedszkola dokonuje analizy planu nadzoru pedagogicznego po to, by sprawdzić, czy wykonane zostały wszystkie zaplanowane działania oraz żeby ustalić ich cel. § 2 Kontrola 1. Dyrektor dokonuje analizy materiałów z przeprowadzonych przez siebie planowych i doraźnych kontroli. Ponadto opracowuje zestawienie zawierające cele tych kontroli. 2. Dyrektor ustala wyniki kontroli w oparciu o powyższe materiały. 3. Dyrektor ustala wnioski wynikające z przeprowadzonych kontroli. We wnioskach może też zawrzeć propozycje rozwiązań problemów, wskazać na uchybienia bądź przedstawić refleksje i pomysły, które nasunęły się podczas prowadzonych czynności. § 3 Ewaluacja 1. Dyrektor zbiera materiały dotyczące ewaluacji wewnętrznej przygotowane przez: 1) nauczycieli (zespół ds. ewaluacji) – materiały te powinny być podsumowane; w oparciu o ich wyniki nauczyciele formułują swoje propozycje wniosków, 2) siebie samego, tj. arkusze z osobiście obserwowanych zajęć i innych czynności prowadzonych przez nauczycieli w ramach ewaluacji. 2. Dyrektor dokonuje analizy powyższych materiałów dotyczących ewaluacji, a następnie ustala ostateczne wyniki ewaluacji odnoszące się do badanego zakresu, tj. odpowiedzi na sformułowane cele ewaluacji (pytania ewaluacyjne). 3. Dyrektor ustala wnioski z ewaluacji, czyli wskazuje na to, co należy zrobić, aby poprawić i/lub udoskonalić sytuację w badanym zakresie. § 4 Wspomaganie 1. Dyrektor przygotowuje syntetyczną informację na temat zrealizowanych (zgodnie z planem nadzoru) form wspomagania nauczycieli w II semestrze (szkolenia, warsztaty itp.) i sposobu wdrażania nowych kompetencji oraz dokonanych na skutek wspomagania zmian w przedszkolu. 2. W oparciu o zgromadzone materiały dyrektor przygotowuje dla rady pedagogicznej materiał podsumowujący realizację zadań w zakresie nadzoru, np. pod nazwą „wyniki i wnioski z nadzoru”. § 5 Monitorowanie 1. Monitorowanie obejmuje zbieranie i analizę informacji o działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej, w celu identyfikowania i eliminowania zagrożeń w prawidłowej realizacji zadań przedszkola. 2. W oparciu o zgromadzone podczas monitorowania informacje dyrektor określa stwierdzone w działalności przedszkola zagrożenia oraz planowane sposoby ich eliminacji – z podziałem na poszczególne obszary funkcjonowania przedszkola.