Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Procedura podsumowania nadzoru pedagogicznego
§ 1
Dyrektor przedszkola dokonuje analizy planu nadzoru pedagogicznego po to, by sprawdzić, czy wykonane zostały wszystkie zaplanowane działania oraz żeby ustalić ich cel.
§ 2
Kontrola
1. Dyrektor dokonuje analizy materiałów z przeprowadzonych przez siebie planowych i doraźnych kontroli. Ponadto opracowuje zestawienie zawierające cele tych kontroli.
2. Dyrektor ustala wyniki kontroli w oparciu o powyższe materiały.
3. Dyrektor ustala wnioski wynikające z przeprowadzonych kontroli. We wnioskach może też zawrzeć propozycje rozwiązań problemów, wskazać na uchybienia bądź przedstawić refleksje i pomysły, które nasunęły się podczas prowadzonych czynności.
§ 3
Ewaluacja
1. Dyrektor zbiera materiały dotyczące ewaluacji wewnętrznej przygotowane przez:
1) nauczycieli (zespół ds. ewaluacji) – materiały te powinny być podsumowane; w oparciu o ich wyniki nauczyciele formułują swoje propozycje wniosków,
2) siebie samego, tj. arkusze z osobiście obserwowanych zajęć i innych czynności prowadzonych przez nauczycieli w ramach ewaluacji.
2. Dyrektor dokonuje analizy powyższych materiałów dotyczących ewaluacji, a następnie ustala ostateczne wyniki ewaluacji odnoszące się do badanego zakresu, tj. odpowiedzi na sformułowane cele ewaluacji (pytania ewaluacyjne).
3. Dyrektor ustala wnioski z ewaluacji, czyli wskazuje na to, co należy zrobić, aby poprawić i/lub udoskonalić sytuację w badanym zakresie.
§ 4
Wspomaganie
1. Dyrektor przygotowuje syntetyczną informację na temat zrealizowanych (zgodnie z planem nadzoru) form wspomagania nauczycieli w II semestrze (szkolenia, warsztaty itp.) i sposobu wdrażania nowych kompetencji oraz dokonanych na skutek wspomagania zmian w przedszkolu.
2. W oparciu o zgromadzone materiały dyrektor przygotowuje dla rady pedagogicznej materiał podsumowujący realizację zadań w zakresie nadzoru, np. pod nazwą „wyniki i wnioski z nadzoru”.
§ 5
Monitorowanie
1. Monitorowanie obejmuje zbieranie i analizę informacji o działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej, w celu identyfikowania i eliminowania zagrożeń w prawidłowej realizacji zadań przedszkola.
2. W oparciu o zgromadzone podczas monitorowania informacje dyrektor określa stwierdzone w działalności przedszkola zagrożenia oraz planowane sposoby ich eliminacji – z podziałem na poszczególne obszary funkcjonowania przedszkola.