Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Załącznik nr ..... do Regulaminu kontroli zarządczej Ankieta samooceny kontroli zarządczej – dla pracowników przedszkola Lp. Pytanie Tak Nie Trudno ocenić Odniesienie do regulacji: procedur, zasad, przyjętych rozwiązań lub wskazanie innych dowodów potwierdzających odpowiedź „Tak” / Uzasadnienie odpowiedzi „Nie” / Inne uwagi ŚRODOWISKO WEWNĘTRZNE Przestrzeganie wartości etycznych 1. Czy wie Pani/Pan, jakie zachowania pracowników uznawane są w przedszkolu za nieetyczne? 2. Czy wie Pani/Pan, jak należy się zachować w przypadku, gdy będzie Pani/Pan świadkiem poważnych naruszeń zasad etycznych obowiązujących w przedszkolu? 3. Czy Pani/Pana zdaniem osoby na stanowiskach kierowniczych przestrzegają i promują własną postawą i decyzjami etyczne postępowanie? Kompetencje zawodowe 4. Czy bierze Pani/Pan udział w szkoleniach w zakresie pozwalającym skutecznie realizować powierzone zadania? 5. Czy szkolenia, w których Pani/Pan uczestniczyła/uczestniczył, były przydatne na zajmowanym stanowisku? 6. Czy znane są Pani/Panu wymagania kwalifikacyjne (poziom wykształcenia, staż pracy oraz inne pożądane kwalifikacje) na zajmowanym obecnie stanowisku? 7. Czy znane są Pani/Panu ustalone w przedszkolu zasady naboru na wolne stanowiska? 8. Czy zapoznano Panią/Pana z kryteriami, za pomocą których dyrektor dokonuje okresowej oceny wykonywanych zadań? 9. Czy jest Pani/Pan informowana/informowany przez bezpośredniego przełożonego o wynikach okresowej oceny Pani/Pana pracy? Struktura organizacyjna 10. Czy posiada Pani/Pan aktualny zakres obowiązków określony na piśmie lub inny dokument o takim charakterze? 11. Czy bezpośredni przełożeni w wystarczającym stopniu monitorują na bieżąco stan zaawansowania powierzonych pracownikom zadań? 12. Czy zna Pani/Pan najważniejsze cele istnienia i funkcjonowania przedszkola? 13. Czy w Pani/Pana przedszkolu zostały określone cele do osiągnięcia lub zadania do realizacji w bieżącym roku (np. jako plan pracy, plan działalności)? 14. Czy cele i zadania Pani/Pana przedszkola na bieżący rok szkolny są ustalone według sprawdzalnych wskaźników i kryteriów, umożliwiających ocenę ich realizacji? CELE I ZARZĄDZANIE RYZYKIEM Misja 15. Czy w Pani/Pana przedszkolu w udokumentowany sposób identyfikuje się zagrożenia/ryzyka, które mogą przeszkodzić w realizacji celów i zadań przedszkola (np. poprzez sporządzenie rejestru ryzyka lub innego dokumentu zawierającego zidentyfikowanie zagrożenia/ryzyka)? 16. Czy wśród zidentyfikowanych zagrożeń/ryzyk wskazuje się zagrożenia/ryzyka istotne, które w znaczny sposób mogą przeszkodzić w realizacji celów i zadań przedszkola? Określenie celów i zadań, monitorowanie i ocena ich realizacji 17. Czy w Pani/Pana przedszkolu podejmuje się wystarczające działania mające na celu ograniczenie zidentyfikowanych zagrożeń/ryzyk, w szczególności tych istotnych? 18. Czy przedszkole posiada wewnętrzne procedury, instrukcje, wytyczne i inne dokumenty regulujące jego działalność? 19. Czy posiada Pani/Pan dostęp do procedur/instrukcji obowiązujących w przedszkolu? 20. Czy istniejące procedury w wystarczającym stopniu opisują realizowane przez Panią/Pana zadania? 21. Czy procedury/instrukcje przedszkolne, do których ma Pani/Pan dostęp, są aktualne, tzn. zgodne z obowiązującymi przepisami prawa i regulacjami wewnętrznymi? 22. Czy nadzór ze strony przełożonych zapewnia skuteczną realizację zadań? Identyfikacja ryzyka 23. Czy w udokumentowany sposób identyfikuje Pani, co najmniej raz w roku, zagrożenia/ryzyka, które mogą przeszkodzić w realizacji celów i zadań, np. poprzez sporządzenie rejestru ryzyk lub innego dokumentu zawierającego zidentyfikowane zagrożenia/ryzyka? 24. Czy wie Pani/Pan, w jaki sposób monitorować realizację zadań wrażliwych? Analiza ryzyka 25. Czy znane są Pani/Panu zidentyfikowane w przedszkolu zagrożenia/ryzyka, które w znaczący sposób mogą przeszkodzić w realizacji celów i zadań przedszkola? Reakcja na ryzyko 26. Czy w przedszkolu podejmowane są działania w celu zmniejszenia skutków oddziaływania zdefiniowanych ryzyk? MECHANIZMY KONTROLI Dokumentowanie systemu kontroli zarządczej 27. Czy posiada Pani/Pan bieżący dostęp do sporządzonych w formie pisemnej procedur/instrukcji wewnętrznych, dokumentów określających zakres obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności pracowników stanowiących dokumentację kontroli zarządczej? Ciągłość działalności 28. Czy wie Pani/Pan, jak postępować w przypadku wystąpienia sytuacji nadzwyczajnej, np. pożaru, powodzi, poważnej awarii? 29. Czy w Pani/Pana przedszkolu ustalone są zasady zastępstw na Pani/Pana stanowisku pracy? Ochrona zasobów 30. Czy znany jest Pani/Panu system ochrony fizycznej obiektu i mienia przedszkola? 31. Czy Pani/Pana dostęp do siedziby, obiektu i pomieszczeń przedszkola poza godzinami pracy jest ograniczony i kontrolowany? Nadzór 32. Czy w przedszkolu rejestruje się wszystkie wpływające sprawy? Szczególne mechanizmy kontroli dotyczące operacji finansowych i gospodarczych 33. Czy operacje finansowe i gospodarcze w przedszkolu są zatwierdzane i rejestrowane zgodnie z obowiązującymi procedurami? 34. Czy wszystkie operacje finansowe i gospodarcze, a także inne znaczące zdarzenia, są rzetelnie dokumentowane, a dokumentacja ta jest dostępna dla upoważnionych osób? Mechanizmy kontroli dotyczące systemów informatycznych 35. Czy dokumenty / materiały / zasoby informatyczne, z których korzysta Pani/Pan w swojej pracy, są Pani/Pana zdaniem odpowiednio chronione przed utratą lub zniszczeniem? 36. Czy w przedszkolu wprowadzono odpowiednie mechanizmy w celu ochrony danych osobowych? INFORMACJA I KOMUNIKACJA Komunikacja wewnętrzna 37. Czy Pani/Pana zdaniem w przedszkolu istnieje sprawny wewnętrzny przepływ informacji? 38. Czy ma Pani/Pan dostęp do wszystkich informacji i danych niezbędnych do realizacji powierzonych Pani/Panu zadań? 39. Czy dostarczana pracownikom informacja jest aktualna, rzetelna, kompletna i zrozumiała, a jednocześnie pomocna w realizowaniu nałożonych zadań? 40. Czy postawa osób na stanowiskach kierowniczych w Pani/Pana przedszkolu zachęca pracowników do sygnalizowania problemów i zagrożeń w realizacji zadań? 41. Czy w przypadku wystąpienia trudności w realizacji zadań zwraca się Pani/Pan w pierwszej kolejności do bezpośredniego przełożonego z prośbą o pomoc? Komunikacja zewnętrzna 42. Czy zna Pani/Pan zasady kontaktów pracowników przedszkola z podmiotami zewnętrznymi (np. rodzicami, dostawcami, oferentami) oraz swoje uprawnienia i obowiązki w tym zakresie? 43. Czy Pani/Pana przedszkole utrzymuje efektywne kontakty z podmiotami zewnętrznymi, które mają wpływ na realizację jego zadań (np. z innymi urzędami, dostawcami, rodzicami)? 44. Czy istnieje możliwość składania skarg i wniosków do dyrektora przez klientów zewnętrznych (np. rodziców)? 45. Czy została/został Pani/Pan poinformowana/poinformowany o zasadach udostępniania informacji publicznej podmiotom zewnętrznym? MONITOROWANIE I OCENA Monitorowanie systemu kontroli zarządczej 46. Czy składniki majątku trwałego są odpowiednio oznakowane? 47. Czy w przedszkolu prowadzone są okresowe inwentaryzacje? 48. Czy przedszkole posiada stronę internetową? 49. Czy informacje na stronie są na bieżąco aktualizowane? 50. Czy przełożeni zwracają na co dzień wystarczającą uwagę na przestrzeganie przez pracowników obowiązujących w przedszkolu zasad, procedur, instrukcji itp.?