Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Procedura zawierania umowy ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków
w Przedszkolu ...........................................................
wraz z trybem zgłaszania zdarzenia objętego ochroną ubezpieczeniową
§ 1
Ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków jest ubezpieczeniem grupowym całodobowym, obejmującym dzieci, nauczycieli oraz pracowników niepedagogicznych Przedszkola.
§ 2
1. Ubezpieczenie przewiduje wypłatę odpowiednich świadczeń z tytułu następstw nieszczęśliwych wypadków, które mają miejsce podczas uczestniczenia dziecka w zajęciach przedszkolnych, w drodze do Przedszkola i z Przedszkola do domu, w trakcie wycieczek, a także poza Przedszkolem, na terenie Polski, pod warunkiem że nastąpiły w trakcie trwania ochrony ubezpieczeniowej.
2. Sytuacje wyłączające odpowiedzialność ubezpieczyciela zostały określone w ogólnych warunkach ubezpieczenia.
§ 3
Ochrona ubezpieczeniowa rozpoczyna się 1 września i trwa do 31 sierpnia pod warunkiem opłacenia składki ubezpieczeniowej w ciągu 90 dni od rozpoczęcia roku szkolnego. W przypadku opłacenia składki po upływie 90 dni od rozpoczęcia roku szkolnego ochrona ubezpieczeniowa rozpoczyna się następnego dnia po opłaceniu składki.
§ 4
1. Wyboru oferty ubezpieczeniowej dokonuje dyrektor Przedszkola w porozumieniu z radą pedagogiczną, po zasięgnięciu opinii rady rodziców, w terminie do 31 sierpnia.
2. Przy wyborze oferty należy kierować się w szczególności szerokim zakresem oferowanego ubezpieczenia, wysokością składki, wysokością sumy ubezpieczenia, a także liczbą uczniów objętych ochroną przy jednoczesnym zwolnieniu z obowiązku opłacania składki z powodu trudnej sytuacji materialnej rodziny ucznia.
§ 5
1. O wybranej ofercie ubezpieczeniowej, w tym o zakresie ubezpieczenia, wysokości składki, wysokości sumy ubezpieczenia informują rodziców wychowawcy grup przedszkolnych na zebraniach z rodzicami po rozpoczęciu roku szkolnego. Wychowawcy powinni przygotować listę osób chętnych do objęcia ich dzieci ubezpieczeniem.
2. Rodzice znajdujący się w trudnej sytuacji materialnej mogą składać wnioski o objęcie ich dzieci ochroną ubezpieczeniową przy jednoczesnym zwolnieniu z obowiązku opłacania składek. Wnioski te są następnie rozpatrywane przez pedagoga w porozumieniu z dyrektorem Przedszkola, przy uwzględnieniu zapisów umowy ubezpieczeniowej określającej maksymalną dozwoloną liczbę dzieci zwolnionych z konieczności ponoszenia składki na ubezpieczenie.
§ 6
1. Składki na ubezpieczenie zbierane są od rodziców przez wychowawców poszczególnych grup do końca września, a następnie wpłacane do księgowości Przedszkola.
2. Dokonanie wpłaty przez rodzica ucznia wychowawca powinien pokwitować na liście osób chętnych do objęcia ich dzieci ubezpieczeniem.
§ 7
Ogólne warunki ubezpieczenia, a także kopie polisy znajdują się do wglądu w sekretariacie Przedszkola.
§ 8
W przypadku zajścia zdarzenia objętego ochroną ubezpieczeniową należy:
1) niezwłocznie powiadomić nauczyciela wychowawcę, pielęgniarkę lub dyrektora,
2) starać się o złagodzenie skutków wypadku, w szczególności przez poddanie się opiece lekarskiej i zaleconemu leczeniu,
3) zgromadzić wymaganą dokumentację lekarską potwierdzającą poniesienie uszczerbku na zdrowiu, w tym określającą przebieg leczenia i innych skutków zdarzenia objętego ochroną ubezpieczeniową,
4) wypełnić znajdujący się w sekretariacie Przedszkola druk zgłoszenia szkody, który wraz z dokumentami lekarskimi należy złożyć do dyrektora Przedszkola w celu potwierdzenia wniesienia przez rodziców dziecka składki na ubezpieczenie (bądź faktu podlegania ubezpieczeniu pomimo zwolnienia z konieczności dokonywania opłaty składki z powodu złej sytuacji materialnej) oraz ustalenia istnienia prawa do odszkodowania,
5) prawidłowo uzupełnione i zgromadzone dokumenty należy przesłać do firmy ubezpieczeniowej na podany w sekretariacie adres bądź złożyć je osobiście w siedzibie ubezpieczyciela.