Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego – arkusz kontroli dokumentacji
Dokumentowanie realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego z wykorzystaniem warunków i sposobów jej realizacji
Rodzaj dokumentu Poszukiwane dane i informacje Wyszukane dane i informacje
Dzienniki zajęć 1. Zapisy realizacji założeń podstawy programowej z wykorzystaniem warunków i sposobów jej realizacji, np.:
1) dostosowanie zajęć do grupowego rytmu dnia,
2) wykorzystanie zabawy przy nabywaniu umiejętności szkolnych,
3) twórcza organizacja przestrzeni rozwoju dziecka (kąciki zainteresowań: stałe i czasowe),
4) prawidłowe i zdrowe spożywanie posiłków,
5) podejmowanie przez dzieci czynności użytecznych, prac porządkowych.
2. Indywidualna bieżąca praca z dzieckiem z uwzględnieniem jego możliwości rozwojowych
Program wychowania przedszkolnego 1. Zapisy zgodne z złożeniami podstawy programowej pozwalają na jego realizację.
2. Zapisy dotyczące modyfikacji programu
Protokoły zebrań rady pedagogicznej 1. Wyniki monitorowania i analizowania osiągnięć każdego dziecka z uwzględnieniem jego możliwości rozwojowych.
2. Wyniki monitorowania realizacji podstawy programowej z wykorzystaniem warunków i sposobów jej realizacji
Protokoły zebrań z rodzicami – grupowe 1. Współpraca/kontakty z rodzicami, analiza potrzeb i możliwości rozwojowych dziecka.
2. Zajęcia otwarte dla rodziców (częstotliwość, tematyka).
3. Informacje przekazane rodzicom na temat realizacji podstawy programowej z uwzględnieniem warunków i sposobu jej realizacji
Analiza grupowych planów pracy wychowawczo-dydaktycznej 1. Analiza działań edukacyjnych pod kątem realizacji treści wynikających z podstawy programowej – półrocze/rok szkolny.
2. Wyniki analizy potrzeb i możliwości rozwojowych dziecka w grupie (wnioski półroczne i roczne)
Dzienniki zajęć specjalistycznych i zajęć rozwijających uzdolnienia 1. Monitorowanie i analiza indywidualnych osiągnięć dziecka – wnioski na półrocze i koniec roku szkolnego.
2. Programy pracy indywidualnej/grupowej
Arkusze obserwacji rozwoju dziecka, arkusze diagnozy gotowości dziecka do podjęcia zadań szkolnych 1. Wyniki prowadzonych obserwacji rozwoju – półrocze/rok szkolny.
2. Wyniki analiz indywidualnych osiągnięć rozwojowych dzieci oraz w zestawieniu grupowym – półroczne/roczne