Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego – arkusz kontroli dokumentacji Dokumentowanie realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego z wykorzystaniem warunków i sposobów jej realizacji Rodzaj dokumentu Poszukiwane dane i informacje Wyszukane dane i informacje Dzienniki zajęć 1. Zapisy realizacji założeń podstawy programowej z wykorzystaniem warunków i sposobów jej realizacji, np.: 1) dostosowanie zajęć do grupowego rytmu dnia, 2) wykorzystanie zabawy przy nabywaniu umiejętności szkolnych, 3) twórcza organizacja przestrzeni rozwoju dziecka (kąciki zainteresowań: stałe i czasowe), 4) prawidłowe i zdrowe spożywanie posiłków, 5) podejmowanie przez dzieci czynności użytecznych, prac porządkowych. 2. Indywidualna bieżąca praca z dzieckiem z uwzględnieniem jego możliwości rozwojowych Program wychowania przedszkolnego 1. Zapisy zgodne z złożeniami podstawy programowej pozwalają na jego realizację. 2. Zapisy dotyczące modyfikacji programu Protokoły zebrań rady pedagogicznej 1. Wyniki monitorowania i analizowania osiągnięć każdego dziecka z uwzględnieniem jego możliwości rozwojowych. 2. Wyniki monitorowania realizacji podstawy programowej z wykorzystaniem warunków i sposobów jej realizacji Protokoły zebrań z rodzicami – grupowe 1. Współpraca/kontakty z rodzicami, analiza potrzeb i możliwości rozwojowych dziecka. 2. Zajęcia otwarte dla rodziców (częstotliwość, tematyka). 3. Informacje przekazane rodzicom na temat realizacji podstawy programowej z uwzględnieniem warunków i sposobu jej realizacji Analiza grupowych planów pracy wychowawczo-dydaktycznej 1. Analiza działań edukacyjnych pod kątem realizacji treści wynikających z podstawy programowej – półrocze/rok szkolny. 2. Wyniki analizy potrzeb i możliwości rozwojowych dziecka w grupie (wnioski półroczne i roczne) Dzienniki zajęć specjalistycznych i zajęć rozwijających uzdolnienia 1. Monitorowanie i analiza indywidualnych osiągnięć dziecka – wnioski na półrocze i koniec roku szkolnego. 2. Programy pracy indywidualnej/grupowej Arkusze obserwacji rozwoju dziecka, arkusze diagnozy gotowości dziecka do podjęcia zadań szkolnych 1. Wyniki prowadzonych obserwacji rozwoju – półrocze/rok szkolny. 2. Wyniki analiz indywidualnych osiągnięć rozwojowych dzieci oraz w zestawieniu grupowym – półroczne/roczne