Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Załącznik do dokumentacji
koordynatora ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Arkusz ewaluacji własnej udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne / logopedyczne / rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne / inne zajęcia o charakterze terapeutycznym / zindywidualizowana ścieżka realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego organizowane przez:
(imię i nazwisko nauczyciela/specjalisty)
Imię i nazwisko dziecka:
Cel zajęć prowadzonych przez
nauczyciela/specjalistę Realizacja założeń planu pomocy psychologiczno-pedagogicznej – efekty pracy nauczyciela Wnioski do dalszej pracy
Nabywanie umiejętności czytania Ćwiczenia analizatora słuchowego Zachęcać dziecko do rozbudzania zainteresowań czytelniczych, ćwiczenia w wyodrębnianiu głosek w nagłosie i wygłosie
Ćwiczenia analizatora wzrokowego
Doskonalenie sprawności manualnej i grafomotorycznej Motoryka wielka Poprawa motoryki wielkiej poprzez zabawy z piłką oraz na powietrzu (nauka jazdy na rowerze), doskonalenie umiejętności sprawnego posługiwania się nożyczkami, trzymania narzędzia pisarskiego
Motoryka mała
Wspomaganie w zakresie rozwoju społecznego i emocjonalnego Zachęcać do stosowania reguł w zabawie, nazywanie i odraczanie emocji
Wspomaganie procesów poznawczych Percepcja słuchowa Kontynuować układanie historyjek obrazkowych, włączyć zabawę w „Kim”
Percepcja wzrokowa
Proces zapamiętywanie
Proces myślenia: twórczego, logicznego
Kształtowanie umiejętności orientacji przestrzennej
Proponowane dalsze formy pomocy: