Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Arkusz obserwacji wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania dziecka w przedszkolu Imię i nazwisko dziecka: Grupa: Rok szkolny: Osoba dokonująca obserwacji: Rodzaj umiejętności Zakres i stopień funkcjonowania dziecka Obserwacja I Obserwacja II Funkcjonowanie podczas zajęć 1 2 3 4 5 1 2 3 4 5 Jest aktywne na zajęciach Chętnie włącza się w proponowane przez nauczyciela zadania Wykonuje polecenia nauczyciela Pracuje w skupieniu Pomimo niepowodzeń nie porzuca pracy Powierzone zadania wykonuje samodzielnie do końca Powierzone zadania wykonuje do końca, po zachęcie nauczyciela Kontrola emocji 1 2 3 4 5 1 2 3 4 5 Wyraża emocje w sposób ogólnie przyjęty Potrafi odroczyć trudne emocje W sytuacji poniesienia porażki panuje nad emocjami Wyraża swoje emocje adekwatnie do bodźca, który je wywołał Rozwój społeczny 1 2 3 4 5 1 2 3 4 5 Łatwo nawiązuje kontakt z kolegami Przejawia inicjatywę w kontaktach z kolegami Wykazuje adekwatny dystans w kontaktach z dorosłymi Potrafi prosić o pomoc w sytuacjach trudnych dla siebie Sprawnie współpracuje w grupie Pełni w grupie pozytywną funkcję grupową Przestrzega przyjętych norm grupowych Reaguje w sposób adekwatny na zwracaną uwagę Sytuacje konfliktowe rozwiązuje w sposób akceptowalny Używa form grzecznościowych Motoryka wielka i mała 1 2 3 4 5 1 2 3 4 5 Prezentuje prawidłową postawę ciała Porusza się w sposób prawidłowy Ćwiczenia gimnastyczne wykonuje poprawnie Chętnie bierze udział w zajęciach ruchowych Poprawnie trzyma przyrządy do rysowania, malowania, cięcia Pamięć i uwaga 1 2 3 4 5 1 2 3 4 5 Zapamiętuje polecenia nauczyciela Łatwo uczy się na pamięć ze słuchu Łatwo zapamiętuje na podstawie demonstracji wzrokowej materiału Trwale zapamiętuje podany materiał Pamięta główne hasła dotyczące tematu i zagadnień omawianych podczas zajęć Pomimo rozpraszających bodźców kontynuuje powierzone zadanie Podąża za tokiem zajęć Samodzielnie powraca do przerwanej pracy Komunikacja interpersonalna 1 2 3 4 5 1 2 3 4 5 Zachowuje poprawność mowy pod względem artykulacyjnym Posiada adekwatny do wieku zasób słownictwa czynnego Rozumie wydawane przez nauczyciela polecenia Wyraża w zrozumiały sposób swoje potrzeby Potrafi zadawać pytania zgodnie z tematem Myślenie 1 2 3 4 5 1 2 3 4 5 Napotykając trudność, twórczo poszukuje rozwiązań Dostrzega skutki swojego postępowania i przewiduje ich konsekwencje Potrafi wyciągać wnioski ze swojego postępowania Potrafi wykorzystać posiadane informacje do rozwiązania stawianych przed nim problemów Samoobsługa i samodzielność 1 2 3 4 5 1 2 3 4 5 Samodzielnie spożywa posiłki Samodzielnie wykonuje czynności związane z czynnościami higienicznymi Samodzielnie ubiera się i rozbiera Wykonuje złożone polecenia nauczyciela Wyraża zaangażowanie w wykonywanie poleceń nauczyciela Chętnie pomaga kolegom, wykazując przy tym inicjatywę Mocne strony i zainteresowania 1 2 3 4 5 1 2 3 4 5