Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Arkusz obserwacji wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania dziecka w przedszkolu
Imię i nazwisko dziecka:
Grupa:
Rok szkolny:
Osoba dokonująca obserwacji:
Rodzaj umiejętności Zakres i stopień funkcjonowania dziecka
Obserwacja I Obserwacja II
Funkcjonowanie podczas zajęć 1 2 3 4 5 1 2 3 4 5
Jest aktywne na zajęciach
Chętnie włącza się w proponowane przez nauczyciela zadania
Wykonuje polecenia nauczyciela
Pracuje w skupieniu
Pomimo niepowodzeń nie porzuca pracy
Powierzone zadania wykonuje samodzielnie do końca
Powierzone zadania wykonuje do końca, po zachęcie nauczyciela
Kontrola emocji 1 2 3 4 5 1 2 3 4 5
Wyraża emocje w sposób ogólnie przyjęty
Potrafi odroczyć trudne emocje
W sytuacji poniesienia porażki panuje nad emocjami
Wyraża swoje emocje adekwatnie do bodźca, który je wywołał
Rozwój społeczny 1 2 3 4 5 1 2 3 4 5
Łatwo nawiązuje kontakt z kolegami
Przejawia inicjatywę w kontaktach z kolegami
Wykazuje adekwatny dystans w kontaktach z dorosłymi
Potrafi prosić o pomoc w sytuacjach trudnych dla siebie
Sprawnie współpracuje w grupie
Pełni w grupie pozytywną funkcję grupową
Przestrzega przyjętych norm grupowych
Reaguje w sposób adekwatny na zwracaną uwagę
Sytuacje konfliktowe rozwiązuje w sposób akceptowalny
Używa form grzecznościowych
Motoryka wielka i mała 1 2 3 4 5 1 2 3 4 5
Prezentuje prawidłową postawę ciała
Porusza się w sposób prawidłowy
Ćwiczenia gimnastyczne wykonuje poprawnie
Chętnie bierze udział w zajęciach ruchowych
Poprawnie trzyma przyrządy do rysowania, malowania, cięcia
Pamięć i uwaga 1 2 3 4 5 1 2 3 4 5
Zapamiętuje polecenia nauczyciela
Łatwo uczy się na pamięć ze słuchu
Łatwo zapamiętuje na podstawie demonstracji wzrokowej materiału
Trwale zapamiętuje podany materiał
Pamięta główne hasła dotyczące tematu i zagadnień omawianych podczas zajęć
Pomimo rozpraszających bodźców kontynuuje powierzone zadanie
Podąża za tokiem zajęć
Samodzielnie powraca do przerwanej pracy
Komunikacja interpersonalna 1 2 3 4 5 1 2 3 4 5
Zachowuje poprawność mowy pod względem artykulacyjnym
Posiada adekwatny do wieku zasób słownictwa czynnego
Rozumie wydawane przez nauczyciela polecenia
Wyraża w zrozumiały sposób swoje potrzeby
Potrafi zadawać pytania zgodnie z tematem
Myślenie 1 2 3 4 5 1 2 3 4 5
Napotykając trudność, twórczo poszukuje rozwiązań
Dostrzega skutki swojego postępowania i przewiduje ich konsekwencje
Potrafi wyciągać wnioski ze swojego postępowania
Potrafi wykorzystać posiadane informacje do rozwiązania stawianych przed nim problemów
Samoobsługa i samodzielność 1 2 3 4 5 1 2 3 4 5
Samodzielnie spożywa posiłki
Samodzielnie wykonuje czynności związane z czynnościami higienicznymi
Samodzielnie ubiera się i rozbiera
Wykonuje złożone polecenia nauczyciela
Wyraża zaangażowanie w wykonywanie poleceń nauczyciela
Chętnie pomaga kolegom, wykazując przy tym inicjatywę
Mocne strony i zainteresowania 1 2 3 4 5 1 2 3 4 5