Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Struktura pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu – schemat
nauczyciel rozpoznaje potrzeby dziecka podczas bieżącej pracy oraz, stwierdziwszy taką
potrzebę, udziela mu niezwłocznie pomocy
jeżeli uzna, że jest ona niewystarczająca, niezwłocznie informuje:
dyrektora przedszkola, który, jeżeli
stwierdzi taką potrzebę, powiadamia:
o potrzebie objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną w trakcie bieżącej pracy z nim:
innych nauczycieli,
wychowawców grup wychowawczych,
specjalistów.
Jeżeli stwierdzi taką potrzebę, we współpracy z nauczycielami, wychowawcami lub specjalistami,
planuje i koordynuje pomoc psychologiczno-pedagogiczną w ramach zintegrowanych
działań nauczycieli, wychowawców i specjalistów oraz bieżącej pracy z dzieckiem
W przypadku stwierdzenia przez dyrektora
przedszkola konieczności objęcia dziecka
pomocą psychologiczno-pedagogiczną może
zostać udzielone wsparcie w formie:
zajęć rozwijających uzdolnienia,
zajęć korekcyjno-kompensacyjnych,
zajęć logopedycznych,
zajęć rozwijających kompetencje
emocjonalno-społeczne,
zajęć o charakterze terapeutycznym,
zindywidualizowanej ścieżki
realizacji obowiązkowego rocznego
przygotowania przedszkolnego,
porad i konsultacji