Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Arkusz wywiadu z nauczycielem przedszkola – realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego
Podstawa prawna:
• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 lutego 2017 r. w sprawie podstawy wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz.U. z 2017 r. poz. 356 ze zm.).
1. Czy w minionym półroczu/roku szkolnym podstawa programowa wychowania przedszkolnego realizowana była rytmicznie (zgodnie z dopuszczonymi do użytku programami wychowania przedszkolnego)?
Tak
Nie
……………………………………………………………………………………………….
Jeżeli nie, z czego wynika problemy, opóźnienia?
W jaki sposób planuje Pani wyeliminować nieprawidłowości?
2. Warunki i sposoby realizacji podstawy programowej powinny być zgodne z zalecanymi. Proszę zaznaczyć, które z opisanych warunków i sposobów realizacji stosuje Pani w codziennej pracy z dziećmi?
1) Pracuję z dziećmi zgodnie z określonym grupowym rytmem dnia, opracowanym na podstawie ramowego rozkładu dnia określonego przez dyrektora przedszkola. Ramowy rozkład dnia uwzględnia funkcję opiekuńczą, wychowawcza i dydaktyczną.
Tak
Nie
Jeśli nie to dlaczego?
2) W sali zajęć dzieci znajduje się miejsce przeznaczone na wypoczynek, wyposażone w leżak, materac, matę lub poduszkę.
Tak
Nie
Jeśli nie to dlaczego?
3) W sali zorganizowałam czasowe kąciki związane z realizowaną tematyką. Jakie? (wymienić zorganizowane w minionym miesiącu).
4) Urządzone zostały stałe kąciki zainteresowań. Jakie?
5) Dzieci znają zasady bezpiecznej zabawy w sali (na podstawie wpisów do dziennika, kodeksu przedszkolaka).
3. Realizuję podstawę programową przez cały okres pobytu dziecka w przedszkolu, w formie zajęć kierowanych i niekierowanych. Szczególnie ważną rolę przypisuję samodzielnej zabawie dziecka.
Tak
Nie
4. Jakie samodzielne zabawy najchętniej podejmują dzieci?
5. Zapewniam dzieciom codzienny pobyt na świeżym powietrzu.
Tak
Nie
Jeśli nie to dlaczego?
6. Przy organizowaniu zajęć biorę pod uwagę typowe dla wieku dziecięcego potrzeby rozwojowe, takie jak np.:
7. Umożliwiam dzieciom podejmowanie czynności użytecznych, takich jak prace porządkowe po posiłkach czy zabawie.
Tak
Nie
8. Przestrzeń w sali zajęć zagospodarowałam w sposób dostosowany do potrzeb dzieci. Pozwala np. na prowadzenia eksperymentów ........................................................................
9. Do nabywania umiejętności szkolnych: czytania, pisania, liczenia, wykorzystuję zabawy:
10. Systematycznie informuję rodziców o postępach w rozwoju dziecka.
Tak
Nie
11. Współpracuję z rodzicami w realizacji programu wychowania przedszkolnego.
Tak
Nie
12. Umożliwiam dzieciom korzystanie z zabawek bez nieuzasadnionych ograniczeń czasowych.
Tak
Nie
13. Stworzyłam dzieciom miejsce relaksu i wypoczynku. Jakie?
14. Realizuję zadania, podczas których dzieci uczą się prawidłowego i zdrowego spożywania posiłków. Daję im możliwość wyboru potraw i ich komponowania.
Tak
Nie
W jaki sposób?
Uwagi po wywiadzie
Wnioski:
Zalecenia:
(podpis nauczyciela) (podpis dyrektora)