Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Arkusz wywiadu z nauczycielem przedszkola – realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego Podstawa prawna: • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 lutego 2017 r. w sprawie podstawy wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz.U. z 2017 r. poz. 356 ze zm.). 1. Czy w minionym półroczu/roku szkolnym podstawa programowa wychowania przedszkolnego realizowana była rytmicznie (zgodnie z dopuszczonymi do użytku programami wychowania przedszkolnego)?  Tak  Nie ………………………………………………………………………………………………. Jeżeli nie, z czego wynika problemy, opóźnienia? W jaki sposób planuje Pani wyeliminować nieprawidłowości? 2. Warunki i sposoby realizacji podstawy programowej powinny być zgodne z zalecanymi. Proszę zaznaczyć, które z opisanych warunków i sposobów realizacji stosuje Pani w codziennej pracy z dziećmi? 1) Pracuję z dziećmi zgodnie z określonym grupowym rytmem dnia, opracowanym na podstawie ramowego rozkładu dnia określonego przez dyrektora przedszkola. Ramowy rozkład dnia uwzględnia funkcję opiekuńczą, wychowawcza i dydaktyczną.  Tak  Nie Jeśli nie to dlaczego? 2) W sali zajęć dzieci znajduje się miejsce przeznaczone na wypoczynek, wyposażone w leżak, materac, matę lub poduszkę.  Tak  Nie Jeśli nie to dlaczego? 3) W sali zorganizowałam czasowe kąciki związane z realizowaną tematyką. Jakie? (wymienić zorganizowane w minionym miesiącu). 4) Urządzone zostały stałe kąciki zainteresowań. Jakie? 5) Dzieci znają zasady bezpiecznej zabawy w sali (na podstawie wpisów do dziennika, kodeksu przedszkolaka). 3. Realizuję podstawę programową przez cały okres pobytu dziecka w przedszkolu, w formie zajęć kierowanych i niekierowanych. Szczególnie ważną rolę przypisuję samodzielnej zabawie dziecka.  Tak  Nie 4. Jakie samodzielne zabawy najchętniej podejmują dzieci? 5. Zapewniam dzieciom codzienny pobyt na świeżym powietrzu.  Tak  Nie Jeśli nie to dlaczego? 6. Przy organizowaniu zajęć biorę pod uwagę typowe dla wieku dziecięcego potrzeby rozwojowe, takie jak np.: 7. Umożliwiam dzieciom podejmowanie czynności użytecznych, takich jak prace porządkowe po posiłkach czy zabawie.  Tak  Nie 8. Przestrzeń w sali zajęć zagospodarowałam w sposób dostosowany do potrzeb dzieci. Pozwala np. na prowadzenia eksperymentów ........................................................................ 9. Do nabywania umiejętności szkolnych: czytania, pisania, liczenia, wykorzystuję zabawy: 10. Systematycznie informuję rodziców o postępach w rozwoju dziecka.  Tak  Nie 11. Współpracuję z rodzicami w realizacji programu wychowania przedszkolnego.  Tak  Nie 12. Umożliwiam dzieciom korzystanie z zabawek bez nieuzasadnionych ograniczeń czasowych.  Tak  Nie 13. Stworzyłam dzieciom miejsce relaksu i wypoczynku. Jakie? 14. Realizuję zadania, podczas których dzieci uczą się prawidłowego i zdrowego spożywania posiłków. Daję im możliwość wyboru potraw i ich komponowania.  Tak  Nie W jaki sposób? Uwagi po wywiadzie Wnioski: Zalecenia: (podpis nauczyciela) (podpis dyrektora)