Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Ramowy rozkład dnia w Przedszkolu ...................................... – grupa dzieci starszych (w wieku 5 i 6 lat) Podstawa programowa realizowana jest w godzinach 6.30–16.30. Część I – poranna 6.30–8.15 Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi na bliskie im tema-ty. Zabawy samodzielne w kącikach zainteresowań – tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę w poczuciu bezpieczeństwa. Praca indywidualna o cha-rakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy integrujące grupę. Poranne ćwiczenia gimnastyczne. Zabawy rytmiczne. 8.15–8.30 Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz w zakresie dbałości o zdrowie. 8.30–9.00 Śniadanie. 9.00–9.15 Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Doskonalenie czynności samoobsługo-wych i higienicznych – mycie zębów. Część II – główna 9.15–10.15 Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o program wychowania przedszkolnego. Organi-zowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci. 10.15–10.50 Przygotowanie do drugiego śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Drugie śniadanie. 10.50–11.45 Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy samodzielne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych. Zabawy z językiem obcym nowożytnym. Zabawy rytmiczne. 11.45–12.00 Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe. Pełnienie dyżuru – np. nauka nakrywania stołu do obiadu. 12.00–12.30 Obiad – celebrowanie posiłku. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. 12.30–13.00 Relaks, odpoczynek dzieci, słuchanie i czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej, wyciszenie. Część III – poobiednia 13.00–13.55 Samodzielna zabawa dzieci – podejmowanie różnorodnych form działania przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi o charakterze wyrównawczo- -stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Dostosowanie zadań do możliwości dzieci. Spacer, obserwacje środowisk przyrodniczych. Zabawy przygotowujące do nabywania umie-jętności szkolnych. Zabawy z językiem obcym nowożytnym. 13.55–14.00 Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe. 14.00–14.20 Podwieczorek – kultura spożywania posiłków. 14.20–16.30 Zabawy samodzielne dzieci. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych, pobyt na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci.