Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Ramowy rozkład dnia w Przedszkolu .............................................. – grupa dzieci młodszych (w wieku 3 i 4 lat) Podstawa programowa realizowana jest w godzinach 6.30–16.30 Część I – poranna 6.30–8.15 Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Kontakty indywidualne, zabawy integrujące grupę, zabawy samodzielne w kącikach zainteresowań – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym. Poranne zabawy ruchowe. Zabawy rytmiczne. 8.15–8.30 Przygotowanie do śniadania – realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania sa-modzielności, nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłku oraz w zakresie dbałości o zdrowie. Wpajanie zasad dobrego wychowania. 8.30–9.00 Śniadanie 9.00–9.30 Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience: mycie zębów, korzystanie z toalety. Sa-modzielna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela. Część II – główna 9.30–10.10 Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o założenia podstawy programowej. Zgodnie z tematyką organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci. 10.10–10.30 Przygotowanie do drugiego śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Drugie śniadanie. 10.30–11.45 Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, zapiania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy samodzielne w ogrodzie przy niewielkim udziale nauczyciela, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, wycieczki i spacery – obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola. Zabawy z językiem obcym nowożytnym. 11.45–12.00 Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe oraz opiekuńcze w łazience. Czynności porządkowe. 12.00–12.30 Obiad – celebrowanie posiłku, realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. Część III – poobiednia 12.30–12.40 Zabiegi opiekuńcze, higieniczne, czynności samoobsługowe, przygotowanie do relaksu. 12.40–13.45 Relaks – odpoczynek dzieci, słuchanie i czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej, wyciszenie. 13.50–14.10 Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe. 14.10–14.30 Podwieczorek – kultura spożywania posiłków. 14.30–16.30 Zabawy samodzielne dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy rytmiczne, zabawy ze śpiewem. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych, praca indywidu-alna z dziećmi, pobyt na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci.