OPUBLIKOWANO: 5 MAJA 2017
Kryteria zatrudniania opiekunów w żłobku
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 157 ze zm.),
- Ustawa z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 1866 ze zm.).
Dobór kandydatów do pracy z dziećmi w żłobku jest niełatwym zadaniem. Opieka nad najmłodszymi wymaga nie tylko właściwego przygotowania merytorycznego, ale i odpowiednich predyspozycji psychicznych. Na stanowisku opiekuna powinna być zatrudniona osoba świadoma potrzeb wychowanków, o wysokich standardach etycznych, przestrzegająca wszystkich przepisów związanych z higieną, zdrowiem i bezpieczeństwem dzieci. Powinna ona wyróżniać się także gotowością do poświęcenia, podzielnością uwagi, wszechstronnością (np. zdolnością do prowadzenia zajęć z języka obcego, rytmiki). Osoby potrafiące łączyć różne funkcje (nauczyciela, pedagoga, animatora) w ramach jednego etatu są na rynku pracy szczególnie pożądane.
Etapy i warunki rekrutacji
Źródłami informacji o przyszłym pracowniku żłobka są:
- kwestionariusz osobowy (coraz więcej żłobków decyduje się na umieszczanie na swoich stronach internetowych kwestionariusza, który można wysłać do dyrektora placówki w celu wstępnego przedstawienia własnej kandydatury),
- curriculum vitae – w przypadku udostępnienia przez żłobek kwestionariusza osobowego to on pełni funkcję CV,


