OPUBLIKOWANO: 21 KWIETNIA 2017
Kiedy pracownikowi należy się odprawa w razie zwolnienia?
Dotychczas w przedszkolach naszego miasta były zatrudnione osoby na stanowiskach specjalistów ds. kadr i płac. Uchwałą rady miasta powstaje placówka, która będzie obsługiwać przedszkola w zakresie księgowości. Pracownicy, którzy przejdą do nowej jednostki na zasadzie porozumienia na podstawie art. 22 Ustawy z dnia 21 listopada 2001 r. o pracownikach samorządowych, będą mogli wypowiedzieć umowę u nowego pracodawcy na podstawie art. 23 [1] § 4 k.p., czyli będzie to rozwiązanie stosunku pracy przez pracodawcę za wypowiedzeniem. Czy w przypadku rozwiązania umowy przez dotychczasowego i aktualnego pracodawcę za wypowiedzeniem pojawi się konieczność wypłaty odprawy dla pracowników na podstawie przepisów o grupowym zwolnieniu?
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 1666 ze zm.),
- Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 902 ze zm.),


