Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

OPUBLIKOWANO: 25 LISTOPADA 2016

 

Wszczęcie postępowania administracyjnego w sprawie skreślenia ucznia z listy uczniów

 

Opracował: Michał Łyszczarz, prawnik, współautor komentarza do Ustawy o systemie oświaty

 

Rada pedagogiczna podjęła uchwałę w sprawie skreślenia ucznia (zgodnie ze statutem szkoły). Kiedy wszcząć postępowanie administracyjne? Przed czy po wyrażeniu opinii samorządu uczniowskiego? Czy po sporządzeniu protokołu z RP? Jak długo czekać z decyzją od momentu poinformowania rodziców i pełnoletniego ucznia? Proszę o wzór pisma, które należy skierować do rodziców i ucznia, informując ich o wszczęciu postępowania.

 

Podstawa prawna:

 

  • Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j. Dz.U. z 2015 r. poz. 2156 ze zm.),
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 23 ze zm.).