Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Procedury postępowania skutkujące skreśleniem dziecka z listy wychowanków w przypadkach określonych w Statucie Niepublicznego Przedszkola w ......................................................... Podstawa prawna: 1) Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1082), 2) Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1740 ze zm.), 3) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 lutego 2007 r. w sprawie typów szkół i placówek, w których nie tworzy się samorządu uczniowskiego (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 2082), 4) Statut przedszkola. Cel procedur Niniejsze procedury mają na celu zapewnienie sprawnego działania przedszkola oraz umożliwienie dziecku zapisanemu do przedszkola kontynuację edukacji przedszkolnej. Zakres procedur Niniejsze procedury określają tok postępowania przedszkola oraz rodziców dziecka w przypadkach, kiedy zachodzi konieczność skreślenia dziecka z listy wychowanków zgodnego z zapisami określonymi w statucie przedszkola. Uczestnicy postępowania i zakres odpowiedzialności: 1) rodzice – podpisując umowę cywilnoprawną z przedszkolem, zobowiązują się do przestrzegania zasad organizacyjnych obowiązujących w przedszkolu, 2) pracownicy przedszkola (intendent, nauczyciele) – muszą mieć świadomość odpowiedzialności za powierzone zadania i wypełniać rzetelnie swoje obowiązki, 3) dyrektor – jest zobowiązany do przestrzegania zasad określonych przepisami prawa. Sposób prezentacji procedur: 1) umieszczenie procedur na stronie internetowej przedszkola, 2) zapoznanie rodziców z obowiązującymi w przedszkolu procedurami na zebraniach organizacyjnych, które odbywają się co roku we wrześniu, 3) zapoznanie wszystkich pracowników przedszkola z procedurami. Tryb dokonywania zmian w procedurach Wszelkie zmiany w niniejszych procedurach może wprowadzać (z własnej inicjatywy lub na wniosek rady pedagogicznej) dyrektor przedszkola. Proponowane zmiany nie mogą być sprzeczne z prawem. Procedury wchodzą w życie z dniem ......................................... Wprowadza się zmiany w treści procedur z dniem ......................................... Opis procedur Statut Przedszkola Niepublicznego ........................................... w .............................................. określa przypadki, w których możliwe jest skreślenie dziecka z listy przedszkolaków. Paragraf ................... brzmi: Dyrektor w porozumieniu z radą pedagogiczną może podjąć decyzję o skreśleniu dziecka z listy wychowanków przedszkola w następujących przypadkach: 1) jeżeli rodzice nie dokonali w ustalonym terminie opłat za przedszkole, 2) jeżeli dziecko jest nieobecne ponad dwa tygodnie, a rodzice nie zgłosili tego faktu do przedszkola, 3) dziecko w sposób rażący narusza wymagane normy postępowania w stosunku do innych przedszkolaków, a rodzice nie wykazują chęci podjęcia współpracy z placówką w celu rozwiązania istniejącego problemu. 1. Rodzice nie dokonali w ustalonym terminie opłat za przedszkole Czynności i obowiązki pracownika przedszkola – intendenta: 1) powiadomienie dyrektora przedszkola o zaleganiu z płatnościami, 2) przygotowanie i wysłanie do rodziców wezwania do zapłaty, z wyznaczeniem w tym celu określonego terminu (art. 491 § 1 Kodeksu cywilnego przewiduje, że jeśli jedna ze stron dopuszcza się zwłoki w wykonaniu zobowiązania z umowy wzajemnej, to druga może jej wyznaczyć odpowiedni dodatkowy termin do jego wykonania); w wezwaniu do zapłaty można zagrozić, że w razie niedokonania wpłaty w dodatkowym terminie nastąpi odstąpienie od umowy, czyli skreślenie dziecka z listy przedszkolaków, 3) informowanie dyrektora o sposobie załatwienia spraw (niezwłocznie po otrzymaniu ewentualnej informacji zwrotnej od rodziców). Czynności dyrektora: 1) powiadomienie członków rady pedagogicznej o zamiarze skreślenia dziecka z listy wychowanków przedszkola w przypadku braku wpłaty w wyznaczonym dodatkowym terminie, 2) powiadomienie rodziców o zamiarze skreślenia dziecka z listy wychowanków przedszkola, 3) realizacja uchwały rady pedagogicznej – wydanie stosownej decyzji w sprawie skreślenia dziecka z listy wychowanków przedszkola. Czynności rady pedagogicznej: 1) podjęcie uchwały w sprawie skreślenia dziecka z listy wychowanków przedszkola. Czynności rodziców: 1) informowanie pracownika przedszkola (intendenta) lub dyrektora o problemach związanych z płatnością za pobyt dziecka w przedszkolu, 2) pisemne zobowiązanie się do uiszczenia opłat w wyznaczonym dodatkowym terminie z uzasadnieniem przyczyny braku wpłaty w ustalonym umową terminie, 3) uiszczenie opłaty – z dotrzymaniem dodatkowego terminu. 2. Nieobecność dziecka w przedszkolu trwa ponad dwa tygodnie i rodzice nie zgłosili tego faktu do przedszkola Czynności i obowiązki pracownika przedszkola – intendenta: 1) powiadomienie dyrektora o trwającej ponad dwa tygodnie nieobecności dziecka w przedszkolu, 2) wystosowanie pisma do rodziców o zamiarze skreślenia dziecka z listy wychowanków przedszkola z podaniem ustalonego z dyrektorem terminu skreślenia z listy. Czynności dyrektora: 1) powiadomienie członków rady pedagogicznej o zamiarze skreślenia dziecka z listy wychowanków w przypadku nieobecności dziecka w przedszkolu trwającej dłużej niż dwa tygodnie, 2) powiadomienie rodziców o zamiarze skreślenia dziecka z listy wychowanków przedszkola, 3) realizacja uchwały rady pedagogicznej – wydanie decyzji o skreśleniu dziecka z listy wychowanków przedszkola. Czynności rady pedagogicznej: 1) powiadomienie dyrektora przedszkola o nieusprawiedliwionej nieobecności dziecka w przedszkolu trwającej ponad dwa tygodnie, 2) podjęcie uchwały w sprawie skreślenia dziecka z listy wychowanków przedszkola. Czynności rodziców: 1) pisemne lub telefoniczne poinformowanie pracownika przedszkola (nauczyciela, intendenta) lub dyrektora o przyczynie nieobecności dziecka i przypuszczalnym terminie powrotu do przedszkola. 3. Dziecko w sposób rażący narusza wymagane normy postępowania w stosunku do innych przedszkolaków, a rodzice nie wykazują chęci podjęcia współpracy z placówką w celu rozwiązania istniejącego problemu Czynności i obowiązki pracownika przedszkola – intendenta: 2) wystosowanie pisma do rodziców o zamiarze skreślenia dziecka z listy wychowanków przedszkola z podaniem ustalonego z dyrektorem terminu skreślenia z listy. Czynności dyrektora: 1) powiadomienie członków rady pedagogicznej o zamiarze skreślenia dziecka z listy wychowanków przedszkola z powodu zachowania dziecka, które zagraża zdrowiu i bezpieczeństwu pozostałych przedszkolaków, 2) ustalenie form współpracy z rodzicami i form pracy z dzieckiem i członkami rady pedagogicznej (zaproszenie do współpracy specjalistów – za zgodą rodziców), 3) przeprowadzenie rozmowy z rodzicami – zaproponowanie stosownych rozwiązań, 4) powiadomienie rodziców o zamiarze skreślenia dziecka z listy wychowanków przedszkola, 5) realizacja uchwały rady pedagogicznej – wydanie decyzji o skreśleniu dziecka z listy wychowanków przedszkola. Czynności rady pedagogicznej: 1) poinformowanie dyrektora przedszkola o zachowaniu dziecka, które zagraża zdrowiu i bezpieczeństwu pozostałych przedszkolaków, i braku chęci współpracy rodziców z przedszkolem w celu eliminacji zagrożeń, 2) ustalenie form współpracy z rodzicami i form pracy z dzieckiem (zaproszenie do współpracy specjalistów – za zgodą rodziców), 3) podjęcie uchwały w sprawie skreślenia dziecka z listy wychowanków przedszkola w przypadku braku chęci współpracy ze strony rodziców. Czynności rodziców: 1) powiadomienie dyrektora przedszkola i nauczycieli dziecka o podjętych działaniach wspierających rozwój dziecka i umożliwiających poprawne funkcjonowanie w grupie, 2) zobowiązanie się do współpracy z przedszkolem – podejmowanie wspólnych działań eliminujących niestosowne zachowania dziecka, 3) nawiązanie współpracy ze specjalistami wspierającymi poprawne zachowania dziecka.