Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

OPUBLIKOWANO: 12 PAŹDZIERNIKA 2016

 

System obsługi wsparcia finansowanego ze środków PFRON

 

Opracował: Marcin Majchrzak, radca prawny, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie

 

1 marca 2016 r. zawarte zostało porozumienie pomiędzy Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich a Centrum Projektów Polska Cyfrowa na realizację projektu „System obsługi wsparcia finansowanego ze środków PFRON”. Ponieważ z końcem sierpnia 2016 r. zakończono likwidację Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, prawa i obowiązki wynikające z porozumienia o dofinansowanie powyższego projektu zostały przejęte przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, będące następcą prawnym Centrum RZL, które jest w likwidacji. Głównym celem projektu ma być utworzenie systemu informatycznego, który usprawni osobom niepełnosprawnym i podmiotom działającym na ich rzecz, w tym przedsiębiorcom, proces aplikowania o środki PFRON (składanie wniosków) będące w gestii jednostek samorządu terytorialnego. Zakładany termin zakończenia realizacji projektu to 28 lutego 2019 r.

 

Aktualnie system obsługi zadań finansowanych ze środków PFRON nie jest w pełni dostosowany do potrzeb wnioskodawców, w tym do potrzeb osób niepełnosprawnych, w efekcie czego muszą oni osobiście udawać się do urzędu. Powoduje to wydłużenie czasu rozpatrywania wniosków i wypłaty środków. Zrealizowanie projektu „System obsługi wsparcia finansowanego ze środków PFRON” ma doprowadzić do poprawy warunków życia osób niepełnosprawnych, funkcjonowania podmiotów działających na rzecz tych osób, a także przedsiębiorców, oraz poprawić jakość procesów związanych z funkcjonowaniem państwa. Projekt ma również doprowadzić do wzrostu efektywności finansowania wsparcia osób niepełnosprawnych. Stworzenie nowego systemu informatycznego ma się odbyć przy współpracy i z wykorzystaniem dotychczasowych doświadczeń jednostek samorządu terytorialnego. Natomiast do testów poszczególnych wersji systemu mają zostać zaangażowani jego potencjalni użytkownicy – w tym także osoby niepełnosprawne. Przewiduje się również przeprowadzanie konsultacji w zakresie dostępności e-usług dla osób niepełnosprawnych z organizacjami pozarządowymi. Użytkownicy systemu mają mieć również zapewniony dostęp do infolinii.

 

Cele projektu