OPUBLIKOWANO: 23 CZERWCA 2016
Najczęściej popełniane błędy podczas realizacji stopni awansu zawodowego
Podstawa prawna:
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. z 2013 r. poz. 393),
- Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta nauczyciela (t.j. Dz.U. z 2014 r. poz. 191 ze zm.).
Przez wiele lat nauczyciele zdobywali doświadczenie i wiedzę o realizacji wymagań na kolejne stopnie awansu zawodowego, m.in. poprzez uczestnictwo w różnych formach doskonalenia, lekturę publikacji poświęconych temu tematowi, wyszukiwanie materiałów na stronach internetowych. Mimo wielu możliwości, jakie mieli i mają do dyspozycji, w dalszym ciągu podczas odbywanych komisji kwalifikacyjnych czy egzaminacyjnych zauważa się wiele uchybień czy brak zrozumienia wymagań, nakładanych na nauczycieli przez przepisy oświatowe.
Najczęściej popełnianie błędy
1. Brak umiejętności rozróżniania analizy od sprawozdania
W myśl § 9 ust. 1 pkt 3a Rozporządzenia


