OPUBLIKOWANO: 22 MARCA 2016
Asystent nauczyciela czy nauczyciel wspomagający do pracy z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną?
Uczennica z niepełnosprawnością intelektualną (upośledzenie w stopniu umiarkowanym) uczęszcza do IV klasy ogólnodostępnej, realizując swoją podstawę programową i wynikające z niej przedmioty. Czy do pracy z uczennicą należy zatrudnić asystenta nauczyciela według uregulowań Kodeksu pracy, czy nauczyciela wspomagającego? Mam zgodę organu prowadzącego na zatrudnienie asystenta z kwalifikacjami pedagogiki specjalnej (1⁄4 etatu, podstawa: k.p.), ale nie jestem pewna, czy to zgodne z prawem.
Podstawa prawna:
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2015 r. poz. 1113).


