Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Arkusz obserwacji problemowej (przykład 2) 1. Rozmowa przed obserwacją – dane o planowanych zajęciach Data prowadzonej obserwacji: Nauczyciel prowadzący zajęcia: Temat zajęć: Grupa wiekowa: Realizowany obszar podstawy programowej: Stosowane metody i formy pracy z dziećmi: Cel obserwacji – ustalony problem, np. kształtowanie kompetencji kluczowych (zasad postępowania i zwyczajów społecznie akceptowanych w grupie przedszkolnej). 2. Obserwacja zajęć – dokonane spostrzeżenia Główny problem badawczy: kształtowanie zasad postępowania i zwyczajów społecznie akceptowanych w grupie przedszkolnej Zakres obserwacji Spostrzeżenia dyrektora w czasie obserwacji zajęć Sposób, w jaki nauczyciel zwraca się do dzieci Reagowanie dzieci na pozytywne i negatywne uwagi nauczyciela Działania nauczyciela, które przyczyniają się do utrwalania pozytywnych relacji interpersonalnych wśród dzieci Sposób reagowania dzieci na sukcesy lub porażki kolegów w grupie Sposób reagowania nauczyciela na niepożądane zachowania dzieci Czy dzieci pomagają sobie wzajemnie i w jakich sytuacjach? Sposoby motywowania dzieci przez nauczyciela, budowania w nich poczucia wartości Przestrzeganie przez dzieci i nauczyciela zasad i reguł społecznie pożądanych i akceptowanych Relacje interpersonalne pomiędzy dziećmi oraz relacje interpersonalne nauczyciela z dziećmi Działania nauczyciela zachęcające dzieci do stosowania ustalonych zasad i reguł postępowania i ponoszenia odpowiedzialności za słowa i czyny Inne uwagi obserwującego 3. Rozmowa po obserwacji Data rozmowy po obserwacji: Opis osiągniętych przez nauczyciela zamierzeń i celów: Wnioski nauczyciela po przeprowadzonych: Planowane działania nauczyciela do dalszej pracy z dziećmi: Wnioski nauczyciela: Wnioski dyrektora dotyczące prowadzonej obserwacji: Zalecenia dyrektora: (podpis nauczyciela) (podpis dyrektora)