OPUBLIKOWANO: 1 LUTEGO 2016
Dysfunkcje jako przyczyny niepowodzeń ucznia w nauce
|
Funkcja |
Opis funkcji i związanych z nią zaburzeń |
|
Funkcje i procesy poznawcze
|
Zespół procesów, dzięki którym odbierane są z otoczenia informacje oraz stosunki, związki i zależności pomiędzy nimi. Do funkcji poznawczych zaliczamy: uwagę, wrażenia, spostrzeżenia, orientację w schemacie ciała (rozróżnianie prawej i lewej strony) oraz przestrzeni, procesy związane |
|
Integracja percepcyjno-
|
Jednoczesne współdziałanie funkcji językowych związanych z procesem spostrzegania: wzrokowych, słuchowych, dotykowych, kinestetycznych |
|
Koordynacja wzrokowo- |
Współdziałanie funkcji wzrokowych i ruchowych rozpatrywane głównie przy procesie pisania. Ich zaburzenie prowadzi w początkowym stadium uczenia się do problemów z pisaniem i rysowaniem. W późniejszym wieku powoduje kłopoty z przyswojeniem wiedzy z takich przedmiotów, jak przyroda, geografia i matematyka |
|
Lateralizacja jednorodna |
Wskazuje na dominację czynności ruchowych jednej ze stron ciała, ręki, nogi, oka oraz ucha. Przeważnie prawostronna, ale może występować również lewostronna |
|
Lateralizacja lewostronna |


