OPUBLIKOWANO: 1 LUTEGO 2016
Savoir-vivre dla dyrektorów
Obecnie coraz częściej mówi się o tym, jak ważna jest etykieta biznesu, tj. stworzenie pozytywnego wizerunku instytucji, którą reprezentujemy. Zaczynamy też doceniać swobodę działania i wykonywania różnych ruchów na spotkaniach czy przyjęciach służbowych, jak również w codziennych relacjach między współpracownikami oraz pracownikami i przełożonymi. Nikt nie chce się ciągle niepokoić tym, czy, robiąc coś lub mówiąc, nie popełni przypadkiem jakiegoś faux pas, nie zostanie źle odebrany lub czy jego goście nie będą czuć się niekomfortowo podczas spotkania. Podwładni nie powinni nieustannie zastanawiać się nad tym, kto komu ma pierwszy podać rękę podczas wizyty szefa w ich biurze.
Czym jest etykieta biznesu?
Etykietę biznesu oraz szeroko pojęty savoir-vivre, z którego się ona wywodzi, można przedstawić jako swoiste zasady ruchu towarzyskiego. Podobnie jak w ruchu ulicznym, codziennie dochodzi w nim do wielu stłuczek i kolizji. Każdemu z nas zależy na tym, by nie popełniać gaf w życiu prywatnym i zawodowym, na spotkaniach służbowych na zewnątrz lub wewnątrz placówki, a także w kontaktach z przełożonymi oraz podwładnymi. Oczywiście nie sposób ustrzec się wszystkich błędów, można jednak zmniejszyć prawdopodobieństwo ich wystąpienia, a jeżeli już się je popełni, to dzięki zdobytej wiedzy można też próbować je naprawić.


