Organizacja uroczystości przedszkolnych – obowiązki dyrektora
Opracowała: Izabela Czaja-Antoszek, psycholog dziecięcy, pedagog, arteterapeuta, animator dramy i technik teatralnych, instruktor metod rozwoju ruchowego dziecka, prowadzi autorskie zajęcia twórcze i ogólnorozwojowe oraz warsztaty z umiejętności wychowawczych, a także Pracownię Psychologiczną Razem, założycielka grupy edukacyjnej Ideownia oraz stowarzyszenia psychologów i pedagogów Eksperto Centrum Specjalistów Rozwoju
Na dyrektorze przedszkola spoczywa odpowiedzialność za organizację funkcjonowania placówki, ale również za prowadzenie odpowiedniej dokumentacji oraz dobrobyt i bezpieczeństwo podopiecznych. Do tych wszystkich zadań należy dołączyć również przygotowywanie różnorodnych uroczystości przedszkolnych. Skuteczne działanie w tym zakresie gwarantuje dokument opracowany jeszcze przed rozpoczęciem roku szkolnego, który ma postać zarządzenia dotyczącego procedury organizacji imprez i uroczystości przedszkolnych. Jakikolwiek status ma placówka przedszkolna, warto, by w swojej dokumentacji miała taką regulację. Najczęściej procedura organizacji imprez i uroczystości przedszkolnych przygotowywana jest na radzie pedagogicznej rozpoczynającej rok szkolny i zatwierdzana przez dyrektora. Zaplanowana zostaje w niej organizacja danego przedsięwzięcia, sposób rozdzielenia zadań między dyrektora, nauczycieli i rodziców, często również narzędzia rozliczania pracowników z zaangażowania w przygotowanie uroczystości. Dzięki takiemu dokumentowi dyrektorowi łatwiej jest zachęcać do zaangażowania i motywować pracowników.
Do najczęstszych zadań dyrektora wymienianych w procedurze organizacji imprez i uroczystości przedszkolnych należą:


