Skąd się bierze śnieg?
Osoba prowadząca: Marta Rączy
Scenariusz zajęć zintegrowanych dla dzieci 6-letnich
Temat: Skąd się bierze śnieg?
Cel główny:
- zapoznanie dzieci z zasadami obiegu wody w przyrodzie, postaciami wody i sposobem jej filtracji
- uwrażliwienie dzieci na konieczność dbania o nasze środowisko
Cele operacyjne:
Dziecko potrafi:
- rozpoznawać charakterystyczne cechy pór roku
- zrozumieć istotę zachodzących zmian i konieczność przystosowania się przyrody do aktualnej pory roku
- dostrzegać i opisywać różnicę
- formułować wnioski na podstawie przeprowadzonych doświadczeń, np. o fizycznych
właściwościach wody - odtworzyć ciąg wydarzeń w ustalonej kolejności
- posługiwać się słownictwem związanym z bliższym i dalszym otoczeniem
- rozwiązywać krzyżówki
- współpracować w grupie
- śpiewać piosenki
Forma pracy: indywidualna, zespołowa, z całą grupą
Metody pracy: słowna, oglądowa, twórczych i praktycznych działań
Pomoce dydaktyczne:
- ilustracje


