Gdzie szukał ziarenek kaczorek
Wiesława Kubajewska
Scenariusz zajęć w grupie 3-latków
Temat: Gdzie szukał ziarenek kaczorek - zabawa dydaktyczna na podstawie wiersza Ludwika Wiszniewskiego "Kaczorek"
Cel główny:
- prawidłowe określanie położenia przedmiotów w przestrzeni
Cele operacyjne:
Dziecko:
- próbuje posługiwać się przyimkami: na, pod, za, przed
- wie, jak wygląda kaczorek
- poznaje wiejskie podwórko
Pomoce:
- wiersz Ludwika Wiszniewskiego "Kaczorek"
- obraz wiejskiego podwórka ułożony z sylwet
- sylweta kaczorka
- kartki z konturem kaczorka dla każdego dziecka
Przebieg:
- Powitanie - zabawy integracyjne
Witaj, Jasiu! Witaj, Jasiu!
Jak się masz? Jak się masz?
Wszyscy Cię witamy,
Wszyscy Cię kochamy,
Bądź wśród nas!
Bądź wśród nas! - "Zagubiony kaczorek" (Dzieci siedzą w kole z głowami na kolanach. Jedna osoba jest kaczorkiem, cicho kwacze. Wybrana wcześniej osoba musi odnaleźć kaczorka)
- Wysłuchanie przez dzieci wiersza Ludwika Wiszniewskiego "Kaczorek"
Z poniedziałku
na wtorek
we świat umknął
kaczorek - kwak, kwak, kwak!
A już w środę
wieczorem
głodny wrócił
kaczorek -
kwak, kwak, kwak!
Już nie zmykał
z podwórka,
pod studzienką
mył piórka -
kwak, kwak, kwak! - Analiza treści wiersza:
- Kto uciekł w świat? (kaczorek)


