Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Przyroda w naszym ogródku

Grażyna Gawrońska, dyrektor Przedszkola w Zamieniu, gmina Lesznowola

Dla grupy 3- i 4-latków.

Scenariusz zajęć terenowych z cyklu "Dziecko - przyroda i nauka"

Temat: Przyroda w naszym ogródku.

Czas trwania: 45 minut.

Cel główny:

  • Zwrócenie uwagi dzieci na przyrodę w ogrodzie przedszkolnym, zachęcanie do częstego w nim przebywania z obopólną korzyścią.

Cele:
Dziecko:

  • Zainteresuje się wybranym okazem przyrodniczym i będzie śledzić jego rozwój,
  • Uświadomi sobie bogactwo i różnorodność gatunków przyrody spotykanych codziennie w ogrodzie,
  • Będzie potrafiło nazwać drzewo na podstawie charakterystycznych liści,
  • Zainteresuje się barwami występującymi w ogródku przedszkolnym na jesień.

Pomoce:

  • kartoniki do rysowania znaczków, flamastry, torebki z folii o wymiarach kartoników, patyczki,
  • plastikowe koło o średnicy ok. 15 cm., kredki świecowe: żółta, czerwona, brązowa, zielona, pomarańczowa, karton dla każdego dziecka,
  • liście klonu, jarzębiny i dębu występujące w ogródku.

Przebieg:

  1. Nauczycielka po wyjściu z dziećmi do ogrodu recytuje wiersz Teresy Fiutowskiej "W przedszkolnym ogrodzie", w celu uświadomienia wychowankom bogactwa i różnorodności gatunków przyrody, z którą spotykają się podczas codziennego pobytu w ogrodzie.

    Tu, w przedszkolnym ogrodzie,
    a bywamy w nim co dzień,