Plan pracy dla grupy pięciolatków
|
Formy realizacji, ośrodki zainteresowań |
Kompetencje |
|
Poznajmy się |
Tworzę naszą grupę |
|
Edukacja językowa - nazwa grupy, umowy i zasady funkcjonujące w grupie, imiona. |
dziecko poznaje nazwę grupy, imiona kolegów, odczuwa partnerski stosunek nauczyciela, bezpieczeństwo i akceptację |
|
Edukacja matematyczna - orientacja przestrzenna: schemat ciała, porozumiewanie się na poziomie niewerbalnym. |
dziecko odczuwa pojęcie własnego ja (to jestem ja, tak wyglądam, mam swoje imię), nazywa i wskazuje części ciała |
|
Edukacja zdrowotna - zabawy ruchowo-integracyjne (Pociąg - hej, Imiona i piłka). |
dziecko nabiera pewności i odwagi, doskonali ogólną sprawność ruchową |
|
Edukacja muzyczna - osłuchanie z piosenką "Misie" |
dziecko zapamiętuje tekst i melodie piosenki, śpiewa w grupie wraz z akompaniamentem |
|
Edukacja społeczna - Musimy się bliżej poznać (zabawy: dotyk, magiczny bęben, siądźmy razem) |
dziecko poznaje (swoje i innych) pozytywne cechy osobowości, uczy się przyjaznego współdziałania w grupie |
|
Moje uczucia |
Poznaję i nazywam uczucia |


