Plan pracy dla grupy czterolatków
|
Ośrodki zainteresowań |
Formy realizacji i kompetencje |
|
1. Jesienne zapasy |
Owocowa piosenka dziecko zapoznaje się z treścią i melodią piosenki, śpiewa ją wraz z akompaniamentem, wyklaskuje fragmenty rytmiczne piosenki, podejmuje próbę samodzielnej prezentacji zapamiętanych fragmentów (z akompaniamentem), jest śmiałe i odważne |
|
2. Owoce Wykonywanie owocu z masy solnej |
dziecko zapoznaje się z materiałem plastycznym (masa solna), wybiera owoc, który będzie wykonywało, określa kształt, kolor i wielkość wybranego owocu, i wykonuje go |
|
3. "Zapasy" Pamięciowa nauka wiersza |
dziecko zapamiętuje treść wiersza, przestrzega zasad poprawnej recytacji (intonacja, tempo, wymowa), rozumie treść wiersza |
|
4. W spiżarni Zabawy matematyczne |
dziecko klasyfikuje elementy zbioru wg jakości, przelicza je, określa właściwości (kolor, kształt, barwa, zapach) |
|
5. Słoiki z owocami wykonywanie zapraw zimowych |
dziecko przygotowuje owoce do zaprawy (myje je), pamięta o czystości rąk, grupuje owoce do słoiczków, wykonuje plakietkę opisującą zaprawę, napełnia słoiczek owocami |
|
1. Jesienne barwy |
Żółto, czerwono, brązowo - dziecko potrafi opisać wygląd parku jesienią, dostrzega jesienne zmiany zachodzące w wyglądzie drzew (zmiana koloru i opadanie liści); |
|
2. Jesienna wyliczanka Indywidualna i grupowa rytmizacja tekstów - wyliczanek |


