Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Pozostałe informacje

Wymagania programowe

Zajęcia organizowane będą w oparciu o "Roczny rozkład materiału", opracowany przez zespół nauczycieli pracujących w przedszkolu, na postawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz w oparciu o program wychowania przedszkolnego "Moje przedszkole" dopuszczony przez MEN do realizacji (nr dopuszczenia: DKW -4013- 3/01).

W ramach tego programu będą realizowane następujące rodzaje zajęć:

  1. zajęcia z mowy i myślenia,
  2. zajęcia z pojęć matematycznych,
  3. zajęcia umuzykalniające,
  4. ćwiczenia gimnastyczne,
  5. zajęcia plastyczno-konstrukcyjne.

Spodziewane efekty:

  1. dziecko umie właściwie współżyć w grupie,
  2. dziecko jest aktywne i samodzielne,
  3. nazywa, wyraża i radzi sobie ze swoimi uczuciami,
  4. zna prawa i obowiązki,
  5. potrafi opanować swoje uczucia i emocje,
  6. jest wrażliwe na potrzeby i uczucia innych.

Obudowa dydaktyczna

Podstawowym celem programu jest stworzenie dzieciom warunków rozwoju i wychowania, celem lepszego przygotowania ich do rozpoczęcia nauki w szkole oraz wykrywania przyczyn dysharmonii rozwojowych w tym również uwarunkowań środowiskowych. Cele te zostaną osiągnięte poprzez:

  1. dobrą organizację i warunki w jakich przebiega proces edukacyjny,
  2. dostosowanie zadań do potrzeb i możliwości indywidualnych dzieci,
  3. tworzenie dziecku warunków umożliwiających indywidualne tempo rozwoju,
  4. serdeczną, przyjacielską atmosferę między nauczycielem a dzieckiem oraz między dziećmi,
  5. tworzenie sytuacji umożliwiających poznawanie samego siebie,
  6. kształtowanie pozytywnego nastawienia do świata,
  7. stosowanie atrakcyjnych form i metod opartych na:
    • obserwacji i pokazie,
    • przekazie słownym,
    • samodzielnym doświadczeniu dziecka,
    • spontanicznej, swobodnej aktywności własnej dziecka,
    • rozwiązywaniu zadań według własnego pomysłu,
    • grach dydaktycznych,
    • zajęciach dramowych,
  8. wykorzystywanie w pracy z dziećmi programów opracowanych przez nauczycieli z przedszkola,
  9. wykorzystywanie w pracy z dziećmi programów z przedszkolnego zestawu programów,
  10. wykorzystanie scenariuszy zgromadzonych w "Banku scenariuszy",
  11. wykorzystanie środków dydaktycznych: plansz, tablic, gier dydaktycznych i innych pomocy dydaktycznych.

Warunki wdrożenia programu

W okresie dzieciństwa dzieci uczą się pełnić różne role. Wychodząc naprzeciw różnorodnym potrzebom dzieci, tak zagospodarowaliśmy salę, by dzieci mogły rozwijać swoje zainteresowania. Sala wyposażona jest w gry, układanki, zabawki, klocki. Wydzielone są kąciki do zabaw: plastyczny, konstrukcyjny, czytelniczy, domowy. Są w nich minikomplety wypoczynkowe, przybory do rysowania, różnego rodzaju materiały konstrukcyjne, komputer, książki. Wszystko to jest dostępne dziecku - przypomina dom. W przedszkolu wydzielone są też sale do zajęć, z których korzystają wszystkie dzieci uczęszczające do przedszkola:

  1. sala gimnastyczna - ma drabinki przyścienne, jest dobrze wyposażona w przyrządy i przybory - tu odbywają się ćwiczenia gimnastyczne i zajęcia ruchowe;
  2. "suchy basen" - w centrum tej sali znajduje się obity miękkimi materacami pojemnik, wypełniony setkami kolorowych piłeczek;