Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Czerwiec

Obszary edukacyjne - treści programowe:

Myślę, mówię, czytam, przygotowuję się do pisania

  1. Swobodne wypowiedzi na temat treści utworu słuchanego.
  2. Recytowanie krótkich wierszy (indywidualne, zbiorowe, z podziałem na role).
  3. Zwracanie uwagi na zagospodarowanie przestrzenne prac plastycznych.
  4. Rozwiązywanie zagadek, próby samodzielnego ich układania.

Moje pierwsze doświadczenia z matematyką

  1. Dostrzeganie przez dzieci relacji typu "Ja i przestrzeń" oraz "Ja i inna osoba".
  2. Stwarzanie okazji do dostrzegania rytmicznej organizacji czasu (dostrzeganie rytmu i stałych następstw: dnia i nocy, pór roku, dni tygodnia).
  3. Posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 6.

Ja i społeczeństwo

  1. Słuchanie wierszy, opowiadań na temat życia dzieci w innych krajach.
  2. Zwrócenie uwagi na różnice w kolorze skóry.
  3. Porównywanie warunków życia i sposobu ubierania się dzieci na różnych kontynentach (np. Eskimosi, Afrykanie).
  4. Wskazanie granic państwa na mapie oraz gór, morza, jezior.

Ja i sztuka

  1. Gromadzenie doświadczeń poprzez wykonywanie prac z zastosowaniem różnorodnych technik plastycznych.
  2. Wyrażanie muzyki ruchem poprzez zabawy z zastosowaniem elementów tańca (nauka prostych układów tanecznych), zabawy ze śpiewem.
  3. Tworzenie do piosenek akompaniamentu na instrumentach perkusyjnych.

Ja i przyroda

  1. Rozróżnianie często spotykanych roślin łąkowych.
  2. Bezpośrednia obserwacja zwierząt i roślin żyjących na łące.
  3. Określanie cech charakterystycznych dla lata.

Literatura metodyczna:

  1. Bogdanowicz Z., "Zabawy dydaktyczne dla przedszkoli"
  2. Kruk H., "Wybór literatury do zajęć i zabaw w przedszkolu"
  3. Wlaźnik K., "Wychowanie fizyczne w przedszkolu"
Krąg tematyczny

Tematy dnia i sposoby realizacji

Wiadomości i umiejętności zdobyte przez dziecko

Narzędzia monitoringu

Uwagi

Dzieci całego świata

1. "Braciszkowie z całego świata" - rozmowa w oparciu o wiersz W. Grodzieńskiej

- zna warunki życia dzieci na różnych kontynentach, ich wygląd, sposób ubierania się
- rozpoznaje i nazywa dzieci np.: z Afryki, z Japonii

rozmowa

 

2. "O murzyńskiej córeczce" - swobodne wypowiedzi na podstawie opowiadania K. Różyckiej-Parnowskiej

- dostrzega różnice w życiu dzieci afrykańskich i polskich

rozmowa

3. "Czarni przyjaciele" - ćwiczenia słownikowo-gramatyczne w oparciu o wiersz R. Pisarskiego

- rozumie, że wszystkie dzieci, bez względu na kolor skóry i miejsce zamieszkania mają prawo do godnego życia

rozmowa

4. "Dzieci całego świata" - ćwiczenia w przeliczaniu w zakresie 6 w oparciu o zabawę dydaktyczną

- przelicza liczebnikami głównymi i porządkowymi

karty pracy

5. "Bambo" - ilustrowanie wiersza techniką kolażu

- potrafi zagospodarować przestrzeń, łącząc różne materiały w pracy plastycznej

prace dzieci

6. "Dzieci świata" - malowanie farbami plakatowymi

- umie przedstawić sylwetkę dziecka za pomocą plamy barwnej, dba o estetykę pracy

prace dzieci

7. "Święto dzieci" - zabawy ruchowe przy piosence

- reaguje ruchem na muzykę
wyczuwa rytm

obserwacja

8. "Dziecięce tańce różnych narodów" - zabawy taneczne przy muzyce

- określa nastrój piosenki
- zna elementy prostych tańców  z innych krajów

obserwacja

9 "Omiń przeszkodę" - zabawy ruchowe w terenie (plac zabaw lub las):
- ćwiczenia poranne - z. XXXVI, s. 136
- "W prawo, w lewo" - zabawa orientacyjno-porządkowa