Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Maj

Obszary edukacyjne - treści programowe:

Myślę, mówię, czytam, przygotowuję się do pisania

  1. Rozwijanie dbałości o estetykę wykonywanych prac plastycznych.
  2. Zachęcanie do ujawniania własnych pragnień w formie wypowiedzi słownej.
  3. Bogacenie słownictwa poprzez wyjaśnienie nowo poznanych słów.
  4. Stwarzanie okazji do swobodnych rozmów.

Moje pierwsze doświadczenia z matematyką

  1. Określenie objętości przedmiotów (mierzenie wspólna miarką).
  2. Nazywanie i porównywanie oglądanych przedmiotów.
  3. Klasyfikowanie zbiorów według malejącej i wzrastającej liczby ich elementów.
  4. Mierzenie długości, szerokości i wysokości wybranych przedmiotów w dowolny sposób (dłonią, krokami, sznurkiem).

Ja i przyroda

  1. Rozpoznawanie i nazywanie często spotykanych gatunków drzew owocowych.
  2. Używanie i rozumienie określenia "sad".
  3. Posługuje się nazwami drzew owocowych.

Moja rodzina

  1. Prezentowanie własnych umiejętności (wiersze, piosenki, inscenizacje).
  2. Uwzględnienie w programie uroczystości indywidualnych predyspozycji dzieci z jednoczesnym uwzględnieniem zasad życia społecznego.
  3. Inicjowanie rozmów na temat pracy zawodowej rodziców.
  4. Określanie czynności wykonywanych przez rodziców.

Literatura metodyczna:

  1. Bogdanowicz Z., "Zabawy dydaktyczne dla przedszkoli"
  2. Wlaźnik K., "Wychowanie fizyczne w przedszkolu"
  3. Smoczyńska-Nachtman U., "Kalendarz muzyczny w przedszkolu"

Krąg tematyczny

Tematy dnia i sposoby realizacji

Wiadomości i umiejętności zdobyte przez dziecko

Narzędzia monitoringu

Uwagi

Dzień Strażaka

1. "Spotkanie ze strażakiem" - wycieczka do straży pożarnej

- poznaje ubiór i sprzęt strażaka
- przestrzega ustalonych wspólnie zasad

obserwacja
rozmowa

 

2. "Jak Wojtek został strażakiem" - swobodne wypowiedzi na podstawie opowiadania Cz. Janczarskiego i historyjki obrazkowej

- próbuje oceniać postępowanie Wojtka
- wie, że nie należy bawić się zapałkami i urządzeniami elektrycznymi

obserwacja
rozmowa

3. "Pali się " - ćwiczenia ortofoniczne na podstawie utworu J. Brzechwy

- prawidłowo wymawia głoski i grupy zgłoskowe
- umie naśladować w zabawach czynności wykonywane przez strażaków podczas pracy

rozmowa
obserwacja

4. "Pompa strażacka" - zabawa dydaktyczna

- dostrzega różnice i podobieństwa w obserwowanych przedmiotach
mierzy i porównuje objętość naczyń

karty pracy

5. "Pożar" - malowanie farbą plakatową

- dba o estetykę i kompozycję prac plastycznych
- potrafi samodzielnie wykonać pracę plastyczną
- wypowiada się na temat swojej pracy

prace dzieci

6. "Wóz strażacki" - naklejanie papierowych elementów geometrycznych

- dziecko odtwarza wygląd samochodu
- zachowuje kolejność etapów przy wykonywaniu pracy
- dba o ład i porządek
- pracuje samodzielnie
- wie, u kogo może szukać pomocy

prace dzieci

7. "Kto może być strażakiem" - tworzenie akompaniamentu perkusyjnego do piosenki

- rozpoznaje instrumenty perkusyjne
- odtwarza rytm za pomocą instrumentów perkusyjnych

obserwacja

8. "Czyj to głos" - zagadki muzyczne