Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Kwiecień

Obszary edukacyjne - treści programowe:

Myślę, mówię, czytam, przygotowuję się do pisania

  1. Doskonalenie wymowy dziecka poprzez rozpoznawanie i porównywanie różnych odgłosów, naśladowanie w formie zabawowej dźwięków.
  2. Swobodne wypowiedzi na temat treści utworu.
  3. Słuchanie utworów literackich, nauka wierszy na pamięć.
  4. Prawidłowe budowanie zdań i posługiwanie się nimi w mowie.

Moje pierwsze doświadczenia z matematyką

  1. Równoważenie masy przedmiotów za pomocą wagi szalkowej.
  2. Prawidłowe posługiwanie się liczebnikami w zakresie 6, określanie i porównywanie liczebności zbiorów w zakresie 6.
  3. Klasyfikowanie przedmiotów wg określonej cechy.

Konstruuję swój system wartości

  1. Ocenianie postępowania swojego i innych z wyeksponowaniem pozytywnych cech charakteru (stosunek do przyrody i otaczającego środowiska).
  2. Wskazywanie konsekwencji zachowań społecznych.
  3. Aktywny udział w tworzeniu piękna (dbałość o swoje otoczenie).

Ja i przyroda

  1. Prowadzenie okresowej hodowli roślin w kąciku przyrody.
  2. Porównywanie wyglądu zwierząt dorosłych i ich potomstwa.
  3. Edukacja ekologiczna: zwrócenie uwagi na niebezpieczeństwa zagrażające środowisku ze strony człowieka, rozwijanie właściwego stosunku do świata przyrody, poznanie możliwości walki z zanieczyszczeniem środowiska.

Moje najbliższe otoczenie

  1. Gromadzenie i oglądanie ilustracji związanych z określonym zawodem.
  2. Poznawanie i omawianie czynności, jakimi zajmują się pracownicy różnych zawodów; podkreślanie znaczenia ich pracy dla najbliższego środowiska.

Literatura metodyczna:

  1. Kruk H., "Wybór literatury do zabaw i zajęć w przedszkolu"
  2. Smoczyńska-Nachtman U., "Kalendarz muzyczny w przedszkolu"
  3. Wlaźnik K., "Wychowanie fizyczne w przedszkolu"
Krąg tematyczny

Tematy dnia i sposoby realizacji

Wiadomości i umiejętności zdobyte przez dziecko

Narzędzia monitoringu

Uwagi

Zielony ogródek w naszej sali

1. "Wiosenne prace na działce" - wycieczka do pobliskich ogródków działkowych połączona z obserwacją

- wie, jakie prace wykonuje się wiosną w ogrodzie i jakich narzędzi się używa (grabie, łopata, motyka)

rozmowa
obserwacja

 

2. "W naszym ogródeczku" - ćwiczenia słownikowe na podstawie wiersza H. Zdzitowieckiej

- zna nazwy niektórych warzyw i kwiatów
- rozumie pojęcia: kwiaty polne, kwiaty ogrodowe
- wie, co jest potrzebne roślinom do ich wzrostu (światło, woda, ciepło)

rozmowa
obserwacja

3. "Zielony ogródek w naszej sali" - sianie nasion sałaty, rzodkiewki, aksamitek, założenie hodowli szczypiorku

- zna kolejne czynności przy zakładaniu ogródka: spulchnianie ziemi, zrobienie rowków, wsypanie nasion, podlanie
wie jak wyglądają nasiona sałaty, rzodkiewki, aksamitek

rozmowa
obserwacja

4. "Nasiona" - wyróżnianie podzbiorów w zbiorze w oparciu o zabawę dydaktyczną

- próbuje dodawać przez przeliczanie w zakresie 5
- dzieli zbiór na podzbiory rozłączne i ponownie je łączy

rozmowa
obserwacja

5. "Kwiecień plecień" - malowanie farbą plakatową inspirowane utworem muzycznym

- wyraża w formie plastycznej swoje uczucia podczas słuchania muzyki

prace dzieci

6. "Pani Wiosna" - dekorowanie sylwety różnokolorowymi materiałami

- potrafi współdziałać w grupie
- umie łączyć różne materiały w pracy

prace dzieci

7. "Kwiecień - marca brat" - improwizacje muzyczno-ruchowe do piosenki

- ruchem wyraża rytm piosenki