Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Marzec

Obszary edukacyjne - treści programowe:

Myślę, mówię, czytam, przygotowuję się do pisania

  1. Dowolne wypowiadanie się na temat poznawanego otoczenia społecznego.
  2. Organizowanie różnorodnych zabaw rozwijających wrażliwość słuchową i naprzemienne głębokie wdechy i wydechy.
  3. Wzbogacanie wypowiedzi poprzez posługiwanie się przyimkami i spójnikami.
  4. Doskonalenie percepcji wzrokowej, zapamiętywanie układów dowolnych elementów.

Moje pierwsze doświadczenia z matematyką

  1. Ustalanie równoliczności zbiorów poprzez łączenie ich elementów w pary.
  2. Ustalanie równoliczności zbiorów poprzez przeliczanie.
  3. Liczenie przedmiotów bez ograniczania zakresu liczenia w toku zabaw.
  4. Przekładanie dostrzeżonych regularności z jednej sytuacji na drugą.
  5. Prawidłowe posługiwanie się liczebnikami głównymi.
  6. Kształtowanie aspektu porządkowego liczby.

Ja i przyroda

  1. Określanie warunków do prawidłowego wzrostu i rozwoju roślin.
  2. Obserwacja zmian atmosferycznych charakterystycznych dla przedwiośnia.
  3. Określanie zwiastunów wiosny (pojawienie się pierwszych kwiatów, kwitnienie leszczyny, wierzby, krokusów, przebiśniegów).
  4. Pielęgnowanie roślin w sali przedszkolnej. Poznawanie zmysłowe kwiatów (wąchanie, dotykanie, określanie kolorów).
  5. Prowadzenie hodowli roślin.

Moje najbliższe otoczenie

  1. Wykorzystanie elementów sztuki ludowej w pracach plastycznych dzieci i przy dekorowaniu sali (wycinanki, pisanki, pocztówki świąteczne).
  2. Aktywne uczestnictwo w poznawaniu tradycji i zwyczajów wiążących się z tradycją topienia Marzanny i świętami wielkanocnymi.
  3. Słuchanie nagrań zespołów ludowych.

Literatura metodyczna:

  1. Wlaźnik K., "Wychowanie fizyczne w przedszkolu"
  2. Kruk H., Wybór literatury
  3. Bogdanowicz Z., "Zabawy dydaktyczne"
Krąg tematyczny

Tematy dnia i sposoby realizacji

Wiadomości i umiejętności zdobyte przez dziecko

Narzędzia monitoringu

Uwagi

Kto się dla nas co dzień trudzi

1. "Tyle kobiet dookoła" - ustalanie kolejności wydarzeń na podstawie historyjki obrazkowej

- potrafi udzielać odpowiedzi na stawiane pytania
- potrafi zadawać pytania

rozmowa
obserwacja

 

2. "Praca kobiet" - rozmowa kierowana w oparciu o ilustracje

- potrafi wymienić zawody kobiet z najbliższego otoczenia
- rozumie znaczenie ich pracy w życiu człowieka
- poprawnie nazywa czynności wykonywanie przez kobiety w różnych zawodach

rozmowa
obserwacja

3. "Jak chłopcy tulipany pędzili" - swobodne wypowiedzi na podstawie opowiadania M. Kownackiej

- wie, jak pielęgnować rośliny doniczkowe
- potrafi określić niektóre czynniki potrzebne do rozwoju roślin

rozmowa
obserwacja

4. "Kupujemy kwiaty" - ćwiczenia klasyfikacyjne

- zadaje pytania i odpowiada na nie
- porównuje liczebność zbiorów przez łączenie w pary
- rozumie pojęcie "tyle samo"

karty pracy

5. "Tulipan" - składanka origami

- dziecko składa papier wg wzoru i estetycznie wykonuje składankę
- doprowadza pracę do końca
sprząta po sobie stanowisko pracy

prace dzieci

6. "Kwiatek dla Pani" - rysowanie patykiem na płaszczyźnie pokrytej farbą klejową

- ocenia wytwory działalności własnej i innych
- utrzymuje porządek w miejscu pracy